پوتین: رهبران کمیته بین‌المللی المپیک به دستور آمریکا عمل می‌کنند/ کار به جایی رسیده که در تورنمنت‌های بین‌المللی واژه‌های “روسیه” و “روسی” به طور کامل حذف می‌شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: رئیس جمهور روسیه غرب و آمریکا را به سیاسی کردن ورزش و سرکوب ورزشکاران در کشورش متهم کرد.

ولادیمیر پوتین به روزنامه مغولی اونودور گفت که رئیس کمیته بین المللی المپیک تحت تاثیر غرب و آمریکا آرمان های المپیک را به شدت زیر پا می گذارد و با ورزشکاران روسی ناعادلانه رفتار می کند.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشکاران کشورش از حضور در المپیک 2024 با پرچم کشورشان منع شده اند در حالی که اسرائیل هیچ محدودیتی نداشت و دلیل این رویکرد متفاوت چیست؟ وی گفت: مدیران فعلی کمیته بین‌المللی المپیک به دستور کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا عمل می‌کنند و آرمان‌های المپیک را که قرار است از آن دفاع کنند، به شدت زیر پا می‌گذارند. آنها به جای مبارزه برای حقوق ورزشکاران و یکپارچگی و جهانی شدن جنبش المپیک، مشغول حفظ موقعیت، قدرت و رفاه مالی خود هستند.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: ورزشکاران روسیه حق شرکت در مسابقات را ندارند و نمایش نمادهای ملی کشورمان ممنوع است. تا جایی پیش رفته که عبارت «روسیه» و «روسی» را به طور کامل از تورنمنت های بین المللی حذف کرده است. همه اینها نقض آشکار اصول اساسی منشور المپیک است که تصریح می کند سیاسی کردن ورزش، که باید مردم را متحد کند و آنها را تفرقه ندهد، غیرقابل قبول است.

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: روسیه از احترام به بی طرفی سیاسی ورزش حمایت می کند و نقش بزرگ خود را در تقویت روابط انسانی، برقراری روابط متقابل محترمانه و تقویت روابط بین دولت ها و مردم با روحیه صلح، حسن همجواری و برابری می شناسد. و عدم تبعیض بنابراین ما به مسیر دموکراتیزه کردن جنبش ورزشی، رفع موانع و محدودیت های دور از ذهن و گسترش قالب رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی ادامه خواهیم داد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *