جزئیات تازه از پرونده حقوقی تولید نوکیای ایرانی / همچنان پرونده شکایت حقوقی در جریان است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: اگرچه نوکیا پس از اطلاع از استفاده متقلبانه از علامت تجاری خود، از شرکت سازنده نوکیا در ایران شکایت کیفری و حقوقی ارائه کرد، اما در نهایت برای این شرکت ایرانی در شکایت کیفری قرار منع تعقیب صادر شد، اما شکایت حقوقی هنوز در حال انجام است.

از سال 1401 موضوع استفاده شرکتی از برند نوکیا برای تولید گوشی های موبایل دکمه ای که در واقع در داخل ایران بدون اخذ مجوز یا عقد قرارداد با شرکت اصلی انجام می شد، در رسانه ها سروصدا به پا کرد. با این حال، شرکتی که به طور غیرقانونی از علامت تجاری نوکیا استفاده می کند به فعالیت خود ادامه می دهد.

در اردیبهشت ماه سال جاری عباس علی آبادی وزیر امنیت با اشاره به موضوع تولید تقلبی نوکیا در داخل کشور گفت: اگر مشخص شود که تولید نوکیا در داخل کشور تقلبی است، تولید آن خواهد شد. متوقف شود. از تمامی امکانات از جمله تخصیص ارز محروم خواهد شد. این پرونده اعتراض برخی نمایندگان مجلس و وزارت حریم خصوصی را نیز در پی داشت چرا که متولی اصلی این حوزه است و تحقیقات صحت و سقم پرونده را پیگیری کرده است.

اصل شکایت حقوقی و کیفری نوکیا از نوکیا ایران

پس از رسانه ای شدن تولید نوکیا در ایران، با توجه به اینکه شرکت اصلی برند نوکیا (واقع در فنلاند) دارای نمایندگی رسمی در ایران است و پس از اطلاع از استفاده متقلبانه از علامت تجاری آن، این شرکت شکایت کیفری در خصوص نقض حقوق استفاده از علامت تجاری نوکیا در ثبت نام تجاری و دعاوی حقوقی ممنوع شده است.

لازم به ذکر است پس از تنش شدید و مدت ها از شکایت کیفری اصلی نوکیا از شرکت ایرانی نوکیا، سرانجام محمدباقر آقا علیخانی، دبیر ستاد، جهت تسهیل و رفع موانع تولید، طی نامه ای به مرکز اطلاعات و فناوری اطلاعات و امنیت سایبری که در آن تلفن همراه با برند نوکیا را قانونی دانسته و در نهایت با توجه به رای دادگاه اعتراض نوکیا مبنی بر نقض حقوق علامت تجاری نوکیا پذیرفته شده است. رد شد و برای شرکت ایرانی حکم صادر شد.

همچنین در پایان دستور به منظور حمایت از تولید و نیروی انتظامی باید از هرگونه اقدام مغایر با تصمیمات صادره و اقدامات محدودکننده یا منفی در رابطه با فعالیت واحد تولیدی آتیلا با آیهان جلوگیری شود.

پرونده شکایت حقوقی از شرکت ایرانی نوکیا همچنان ادامه دارد

نکته دیگر اینکه اگرچه شکایت کیفری نوکیا از شرکت ایرانی استفاده کننده از علامت تجاری آن رد شد، اما شکایت دیگری که توسط وکیل فنلاندی علائم تجاری تحت عنوان ممنوعیت استفاده از علامت تجاری نوکیا ارائه شده بود، همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد در در آینده ای نه چندان دور شاهد حکم دادگاه در مورد این شرکت خواهیم بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *