هیوندای می‌خواهد «اولین سوپرکار هیدروژنی جهان» را به بازار عرضه کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودرو: قصد هیوندای برای تولید یک ابرخودروی هیدروژنی، رونمایی از SUV الکتریکی هوشمند جدید، فروش ارزان ترین خودروی جهان با سیستم های خودران پیشرفته و استعفای ناگهانی ستاره قطبی کارگردان

سوپراسپرت هیدروژنی هیوندای

هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس مفهومی «N Vision 74» را تایید کرده است. به گزارش رسانه های کره ای، این خودرو اولین ابرخودروی هیدروژنی جهان است و در سال 2026 رونمایی می شود.

هیوندای دو سال پیش کانسپت «N Vision 74» را با الهام از یکی از کانسپت های دهه 1970 ساخت. اگرچه شایعات زیادی در مورد ساخت مدلی بر اساس آن منتشر شد، اما هیوندای در مورد تولید آن اظهار نظری نکرد.

اما هفته گذشته در جریان سخنرانی جیهیون چانگ، مدیرعامل هیوندای در نشست سالانه سرمایه گذاران، نام این کانسپت در یکی از اسلایدها ظاهر شد که نشان می دهد این خودرو یکی از مدل های جدیدی است که هیوندای تا سال 2020. 2030 عرضه خواهد کرد.

در اسلاید، عبارت Vision 74 در داخل پرانتز قرار داده شده بود که منجر به گمانه زنی هایی شد که این خودرو با نام N به بازار عرضه می شود.

هیوندای می خواهد عرضه کند نام ابرخودروی هیدروژنی در میان مدل های آینده این کارخانه در سخنرانی رئیس هیوندای دیده شد.

کانسپت N Vision 74 دارای دو موتور الکتریکی است که روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. علاوه بر باتری، این خودرو دارای یک مبدل قدرت نیز می باشد که هیدروژن را به برق تبدیل می کند. بسته به شرایط رانندگی، این برق یا باتری ها را شارژ می کند یا مستقیماً به موتور می فرستد.

این خودروی مفهومی 671 اسب بخار قدرت دارد، اما رسانه های کره ای می گویند خودروی مبتنی بر این کانسپت قدرتمندتر خواهد بود. روزنامه کره اقتصادی به نقل از منابعی در هیوندای گزارش داد که قدرت این خودرو بیش از 775 اسب بخار است. با این قدرت، N قدرتمندتر از برخی مدل های فراری، استون مارتین و پورشه خواهد بود.

هیوندای می خواهد عرضه کند کانسپت N Vision 74 دارای دو موتور الکتریکی است که روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند

حداکثر سرعت این کانسپت که دو سال پیش معرفی شد بیش از 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن چهار ثانیه بود. بر اساس گزارش های رسانه ها، N عملکرد بهتری نسبت به آنچه درک می شود خواهد داشت.

هیوندای هفته گذشته به علاقه رسانه ها به نمایش نام خودرو در نامه ای پاسخ نداد. اما روزنامه سئول اکونومیک دیلی گزارش داد که هیوندای از این مدل اسپرت در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس در ژانویه 2026 رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش ها، هیوندای قصد دارد 200 دستگاه N بسازد و قیمت پایه این خودرو 500 میلیون وون (حدود 375000 دلار) خواهد بود.

هیوندای می خواهد عرضه کند رسانه های کره ای انتظار دارند قیمت پایه این خودرو حدود 375 هزار دلار باشد

N یکی از 21 مدل جدیدی است که مدیر هیوندای اعلام کرد تا سال 2030 وارد بازار خواهد شد.

آقای چانگ در جلسه ای در هفته گذشته گفت که هیوندای می خواهد فروش سالانه خود را تا سال 2030 به 5.55 میلیون دستگاه برساند که 30 درصد بیشتر از فروش این شرکت در سال 2023 است.

با وجود رشد آهسته در فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان، هیوندای انتظار دارد که فروش خودروهای الکتریکی خود در سال 2030 به دو میلیون دستگاه در سال برسد. در همان زمان، این شرکت اعلام کرد که تعداد مدل های با موتورهای هیبریدی را در سال های آینده دو برابر خواهد کرد.

هیوندای می خواهد عرضه کند محصولات هوشمند توسط بنز طراحی شده و در چین با استفاده از فناوری جیلی تولید می شوند

اکبر باهوش است

اسمارت سومین مدل الکتریکی خود را از پاییز امسال عرضه خواهد کرد. نام این مدل شماره 5 (هشتگ 5) است و اسمارت برای اولین بار وارد بازار SUV های متوسط ​​می شود. پرفروش ترین خودرو در این بخش بازار تسلا مدل Y است.

اسمارت سی سال پیش توسط مرسدس بنز با هدف ساخت خودروهای شهری بسیار کوچک تاسیس شد. اما از دست دادن طولانی مدت کارخانه باعث شد مرسدس بنز پنج سال پیش 50 درصد از اسمارت را به کارخانه چینی جیلی واگذار کند.

در ساختار جدید اسمارت، محصولات این کارخانه توسط بنز طراحی و با استفاده از فناوری جیلی در چین تولید شد. اسمارت تاکنون دو مدل شماره 1 و 3 را تولید کرده است و شماره 5 بزرگترین محصول این کارخانه است.

هیوندای می خواهد عرضه کند هشتگ هوشمند 5

هیوندای می خواهد عرضه کند هشتگ هوشمند 5 دارای یک نمایشگر در جلوی راننده و دو نمایشگر روی داشبورد است

خودروی شماره 5 بر روی پلت فرم SEA گروه جیلی ساخته خواهد شد. دیگر شرکت های زیرمجموعه جیلی از جمله ولوو و پولستار نیز محصولاتی را با استفاده از این پلتفرم تولید کرده اند. اسمارت اطلاعاتی در مورد قوای محرکه خودرو منتشر نکرد و تنها گفت که خودروی شماره 5 طبق تست های استاندارد دولت چین با یک بار شارژ می تواند مسافتی تا 740 کیلومتر را طی کند. اسمارت همچنین می گوید که خودرو را می توان با استفاده از شارژر سریع از ده درصد تا 80 درصد در پانزده دقیقه شارژ کرد.

طراحان باهوش 34 فضای مختلف را در خودروی شماره 5 برای نگهداری محموله ها و تجهیزات طراحی کردند، از جمله صندوق عقب 72 لیتری در جلوی خودرو. سقف شیشه ای و سه نمایشگر روی داشبورد از دیگر ویژگی های این خودرو هستند.

اسمارت ابتدا یک مدل لوکس و یک مدل با ویژگی های آفرود را از شماره 5 روانه بازار می کند. یک مدل ارزان تر و یک مدل اسپرت از این خودرو در ماه های آینده به فروش می رسد. رسانه های چینی می گویند که قدرت مدل اسپرت 630 اسب بخار است.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود قیمت ارزان ترین مدل اروپا به حدود 45 هزار دلار برسد.

مستقل و ارزان

استارت آپ چینی Xpeng از مدل جدیدی رونمایی کرد که ادعا می کند ارزان ترین خودروی مجهز به سیستم های خودران پیشرفته در جهان است. این خودرو به عنوان بخشی از زیرمجموعه جدید مدل X-Pong به نام مونا که مختص خودروهای ارزان قیمت است، از زمستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

Xpeng می گوید اولین مدل مونا، M03، می تواند خود را بدون راننده پارک کند. این خودرو با استفاده از دو رادار، هفت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک، محیط اطراف را اسکن و موقعیت آن را تنظیم می کند.

پیشرفته ترین مدل M03 مجهز به سیستم خودران است که امکاناتی مشابه سیستم خودران تسلا در اختیار راننده قرار می دهد. قیمت این مدل 155800 یوان (22000 دلار) است.

هیوندای می خواهد عرضه کند ارزان ترین مدل Expeng Mona M03 حدود 16000 دلار قیمت دارد

Expeng همچنین مدل ارزان‌تری را بدون سیستم خودران پیشرفته ارائه می‌کند که قیمت آن حدود 16000 دلار است.

طراحی کابین بسیار ساده است و از الگوی مشابه تسلا مدل 3 پیروی می کند، تمامی قسمت های خودرو از طریق صفحه نمایش 15.6 اینچی کنترل می شود و به جز دو دکمه روی فرمان، دکمه دیگری در خودرو وجود ندارد. برای سهولت استفاده از این سیستم می توان قسمت هایی از خودرو را از طریق دستورات صوتی یا حرکات دست کنترل کرد.

M03 با یک بار شارژ می تواند تا 620 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو 155 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.4 ثانیه است.

هیوندای می خواهد عرضه کند XPONG می خواهد 10000 دستگاه M03 در ماه بفروشد

M03 نتیجه معامله Xpeng با یک شرکت تاکسی چینی به نام DD است. پس از چندین سال تلاش ناموفق برای ساخت خودرو، DD شرکت خودروسازی خود را به دلیل مشکلات مالی به Xpeng فروخت.

Xpeng می گوید سرمایه گذاری اولیه DD در طراحی خودرو و بخشی از سیستم خودمختار به کارخانه اجازه می دهد تا M03 را با هزینه کمتر تولید کند.

به گفته سازنده، ده هزار نفر M03 را ظرف یک ساعت از رونمایی آن پیش خرید کردند. این شرکت می گوید که فروش M03 با وجود قیمت پایین آن برای سازنده سودآور است و می خواهد 10000 دستگاه در ماه بفروشد.

Xpeng در مقایسه با خودروسازان چینی سازنده کوچکی است. این کارخانه در سه ماهه دوم سال جاری چیزی بیش از سی هزار دستگاه خودرو فروخته است. این رقم در مقایسه با فروش بیش از 980 هزار دستگاه از کارخانه بی وای دی در مدت مشابه ناچیز است.

هیوندای می خواهد عرضه کند اتاق M03 ساده است و تمام قسمت های خودرو از طریق یک صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد کنترل می شود

تا کنون تمرکز Xpeng بر ساخت خودروهای الکتریکی لوکس با فناوری پیشرفته برای رقابت با محصولات تولیدکنندگان اروپایی و تسلا بوده است. این شرکت همچنین برای تولید دو مدل برقی با گروه فولکس واگن همکاری می کند.

ایجاد زیرمجموعه جدیدی از خودروهای ارزان قیمت نشان می دهد که Xpeng قصد دارد سهم خود را در بازار افزایش دهد. He Xiaoping بنیانگذار و مدیر Xpeng در مراسم رونمایی از M03 گفت: «در 10 سال آینده، تنها هفت خودروساز بزرگ در بازار چین وجود خواهد داشت. به گفته وی، فروش سالانه یک میلیون خودروی هوشمند «بلیت این نبرد نهایی» است.

هیوندای می خواهد عرضه کند توماس اینگنلات پس از هفت سال از مدیریت پال استار استعفا داد

تغییر در Polestar

شرکت سوئدی Polestar در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که توماس اینگنلات، موسس و مدیرعامل این شرکت از سمت خود کناره گیری می کند و مایکل لوهشیلر، مدیر سابق اوپل، وظایف این شرکت را بر عهده می گیرد. مدیریت شرکت از ماه آینده

Polestar، زیرمجموعه قدیمی خودروهای اسپرت ولوو، هفت سال پیش به عنوان یک خودروساز مستقل از ولوو جدا شد. آقای Ingenlath که در آن زمان مدیر طراحی ولوو بود، به عنوان رئیس Polestar انتخاب شد تا بر طراحی به سبک اسکاندیناوی تمرکز کند تا اتومبیل‌هایی بسازد که بتوانند با مدل‌های الکتریکی پورشه و تسلا رقابت کنند.

هیوندای می خواهد عرضه کند فروش Paulstar در سال گذشته کمتر از 55000 دستگاه بود

Polestar، یکی از زیرمجموعه های سازنده چینی Geely به همراه ولوو، علیرغم عرضه دو محصول جدید، همچنان ضرر می کند. این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳۲ میلیون دلار ضرر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی بیشتر است.

پال استار قرار بود سال گذشته 124000 خودرو بفروشد اما کمتر از 55000 خودرو فروخت. دلیل کاهش فروش نیز تاخیر در عرضه مدل های جدید بود که باعث شد تنها یک مدل در محصولات خود داشته باشد.

هیوندای می خواهد عرضه کند مایکل لاچسلر یک کارشناس امور مالی با تجربه مدیریت استارت آپ است.

مایکل لاچسلر یک کارشناس امور مالی با تجربه مدیریت استارت آپ است. پس از اوپل، او برای مدت کوتاهی مدیر Vinfest، یک استارت آپ خودروساز ویتنامی بود و سپس برای مدیریت نیکولا، یک تولید کننده خودروهای الکتریکی آمریکایی، استخدام شد.

آقای Lochsler سکان هدایت Paulstar را در دست می گیرد زیرا این شرکت برنامه کاهش هزینه های گسترده ای را آغاز می کند. در عین حال، بازار خودروهای برقی با کاهش رشد مواجه است و رقابت شدید بین خودروسازان، شرکت ها را مجبور به کاهش قیمت محصولات خود کرده است. علاوه بر این، جنگ تعرفه ای بین چین و اتحادیه اروپا چالش های بیشتری را برای شرکت هایی مانند پال استار که در چین کارخانه دارند، ایجاد کرده است.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *