رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران: تحریم‌ها نمی‌گذارند وارد بازار عراق شویم / عراق ضمانت‌نامه‌های ایران را نمی‌پذیرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: رئیس اتحادیه صنف سازندگان با بیان اینکه به دلیل تحریم ها نمی توانیم وارد بازار مسکن عراق شویم، گفت: یکی از مشکلات ما بحث صدور ضمانت نامه هایی است که برای شرکت در مناقصات نیاز داریم و مهلت آن حداکثر تا سقف تعیین شده است. 10 روز. اما در حال حاضر این امکان را نداریم و حتی اگر ضمانت نامه صادر شود، کشور عراق این ضمانت را نخواهد پذیرفت.

ایرج رهبر در خصوص اعلام آمادگی اتاق تعاون ایران برای ساخت 150 هزار واحد مسکونی در عراق گفت: آماده ورود به بازار عراق هستیم و مشکل فنی نداریم و شرکت های ایرانی توانایی ساخت واحد مسکونی در عراق را دارند. ” عراق و آنها قبلاً حضور خود را در بازار عراق اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: این تمایل برای کشور سوریه وجود داشت و حتی در دولت های نهم و دهم پروتکل همکاری با سوریه برای ساخت مسکن در این کشور را امضا کردیم اما سوری ها به آن پایبند نبودند و در نهایت به آن پایبند نبودند. حاضر به همکاری با ایران نبودند و شرکت های ایرانی این کار را نکردند و هیچ علاقه ای نشان ندادند.

رئیس اتحادیه جمعی سازان تهران با بیان اینکه تمایل زیادی در بین شرکت های ایرانی برای حضور در بازار مسکن عراق وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه با کشور عراق همسایه هستیم، سفر برای اجرای پروژه ها و پروژه ها راحت می شود. ارائه خدمات مهندسی، اما در صادرات خدمات مهندسی به عراق با مشکل مواجه هستیم.

خامنه‌ای با اشاره به موانع تحریم‌ها بر سر راه حضور شرکت‌های ایرانی در عراق افزودند: در این بخش از تحریم‌ها آسیب زیادی دیده‌ایم و چه در زمینه انتقال وجه و چه در زمینه انتقال پول با مشکل مواجه هستیم. ” ضمانت، از این رو ضرورت انعقاد قرارداد بین دو کشور وجود دارد و دو دولت.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر از بانک توسعه اسلامی برای تضمین و نقل و انتقالات مالی بین دو کشور استفاده کرده ایم. ایران یکی از بزرگترین سهامداران بانک توسعه اسلامی محسوب می شود و این بانک حامی ایران است و عراق نیز در این بانک حضور داشت و به همین دلیل می توانستیم از این فرصت و توانایی برای غلبه بر این مشکلات استفاده کنیم اما اکنون دیگر این فرصت وجود ندارد. وجود دارد و شاید تحت تأثیر این تحریم ها، حمایت از بانک توسعه اسلامی نیز قطع شده است.

رئیس انجمن جمعی سازی ساختمان تهران گفت: یکی از مشکلات ما بحث صدور ضمانت نامه هایی است که برای شرکت در مناقصات نیاز داریم و مهلت آن حداکثر 10 روز است اما در این مدت این امکان را نداریم. و در صورت صدور ضمانت نامه، کشور عراق ضمانت نامه را نمی پذیرد و این البته محدود به عراق نیست و نه تنها عراق، بلکه سایر کشورهایی که ضمانت ایران را نمی پذیرند.

رهبری ادامه داد: دولت‌های ایران و عراق باید در این زمینه قراردادهای قوی منعقد کنند و در خصوص این قراردادها ضمانت‌های متقابل بگیرند تا شرکت‌های ایرانی بدون ریسک یا با ریسک کمتر وارد بازار عراق شوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *