تکلیف واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

باشگاه خبرنگاران: تشکیل مرحله سوم و تسویه حقوق عملکرد مالی شرکت ها برای سال 1402 هجری شمسی که اکنون به چالش تبدیل شده و بسیاری از سهامداران را در انتظار نگه داشته است.

سود سهام عملکرد مالی سال 1401 که قرار بود در دو مرحله تقسیم شود اما سوء نیت برخی شرکت ها باعث شد این سود در سه مرحله تقسیم شود. در همین راستا 8 فروردین ماه سال جاری، ماجد عشقی، رئیس سازمان بورس با حضور در رسانه ملی گفت: مجموعه ای از اتفاقات رخ داد که منجر به تخلف برخی شرکت ها و ناتوانی در تقسیم سود سهام شد. اکثر این شرکت ها از کمبود نقدینگی رنج می برند. ما نیز پرداخت سود سهام را توصیه کرده ایم و امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سود را جمع آوری کنیم و مابقی سود را پرداخت کنیم.

بیش از 22 هزار میلیارد تومان سود سهام جمع آوری شد

اکنون بیش از دو ماه از وعده آخرین سود سهام می گذرد اما هنوز خبری از پرداخت این سود نیست! در جدیدترین پیگیری ها، ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آخرین آمار، شرکت هلدینگ خلیج فارس و فارس شرکت گلف هلدینگ نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان سود سهام پرداخت نکرد. حدود 2300 میلیارد تومان به شرکت هلدینگ خلیج فارس و حدود 500 میلیارد تومان به گروه مپنا در رابطه با پرداخت سود بدهی وجود دارد که باید نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شود.

وی افزود: شرکت هلدینگ خلیج فارس به دلیل مطالبه سود سهام فجر انرژی، خلیج فارس و فجر مبین به وزارت نیرو بدهکار است که به دلیل مشکلاتی قادر به پرداخت آن نبودند و MBNA نیز طلبکار است. وزارت.” برای تسویه تا کنون بیش از 22 هزار میلیارد تومان برای واریز سود مرحله سوم و تسویه سود سهام واریز شده است و اگر مابقی به آن اضافه شود، حدود 25 هزار میلیارد تومان خواهد بود. منافع مرحله سوم و تسویه حقوق.

عدم پرداخت سود سهام و سوء نیت شرکت ها، موجب شکایت بسیاری از سهامداران از این مشکل شده است. خانم موسوی یکی از حاضران در باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: چند ماهی است که قرار بود سود سهامداران به ما تقسیم شود اما از سازمان بورس خبری نیست به عنوان متولی که هیچ اقدامی انجام نمی دهم، چرا نمی توانم با این شرکت های نادرست برخورد کنم؟

در ادامه یکی از تماس گیرندگان باشگاه خبرنگاران جوان آقای عباس زاده گفت: مدت هاست می گویند سود تقسیم می شود اما خبری نیست. به پرداخت سود به میلیون ها سهامدار ادامه دهید.

ولی الله الجعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برای شرکت هایی که به موقع و کامل سود سهام را تقسیم نکردند، گزارش تخلف تهیه شد. برای برخی از این شرکت ها رای صادر و ابلاغ شده است و برای بقیه شرکت ها رای به زودی ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان جزئیات بیشتری از معاملات با شرکت های مختلف پخش سهام منتشر کرد؟ وی بیان کرد: انتشار جزئیات بیشتر در این زمینه کنترل های خاصی دارد که در حوزه من نیست اما قطعا واحد مربوطه در صورت نیاز اطلاعات و جزئیات را منتشر خواهد کرد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در کل بورس، برخورد با شرکت های مختلف در زمینه واریز سود سهام تا رسیدن به نتیجه مطلوب است و تلاش می کنیم این سودها را در اسرع وقت جمع آوری کنیم. در اسرع وقت سهامداران منتقل خواهند شد.

لازم به ذکر است در حالی که سهامداران شرکت عدالت در سال 1401 هجری شمسی سود حاصل از عملکرد مالی خود را دریافت نکردند، بسیاری از این شرکت ها نیز در سال 1402 هجری قمری مجامع خود را برگزار کردند.

در حال حاضر نقض اعتماد در دو شرکت باعث شده تا میلیون ها سهامدار برای دریافت سود خود به عدالت توقع داشته باشند که لازم است نهادهای نظارتی با متخلفان این موضوع نوآورانه تر برخورد کنند. در نهایت باشگاه خبرنگاران جوان به پرداخت سود فاز 3 و تسویه سهام ادامه می دهد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *