گزارش واشنگتن‌ پست درباره دومین مرد بلند قد جهان: مرتضی مهرزاد ستاره پارالمپیک پاریس است / او به دلیل نداشتن تخت مناسب در پاریس، روی زمین می‌خوابد / مهرزاد در نوجوانی در یک تصادف با دوچرخه آسیب دید و همین باعث کاهش رشد پای راست او و کوتاهتر شدن آن شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز سه شنبه 13 شهریور در گزارشی مفصل به معرفی مرتضی مهرزاد، ملی پوش والیبال ایران پرداخت.

به گزارش این نشریه، مرتضی مهرزاد با 2 متر و 46 سانتی متر قد، دومین مرد بلند قد جهان است و با درخشش در ترکیب تیم ملی ایران، یکی از ستاره های پارالمپیک 2024 پاریس محسوب می شود.

تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر اوکراین، برزیل و آلمان به مرحله نیمه نهایی بازی های پارالمپیک راه یافت و یکی از مدعیان کسب مدال طلا محسوب می شود.

واشنگتن پست با اشاره به نقش مرتضی مهرزاد در پیروزی های ایران نوشت که او به دلیل نبود تخت مناسب در پاریس روی زمین می خوابد.

به گزارش این نشریه، مرتضی مهرزاد در سومین دوره بازی های پارالمپیک خود شرکت می کند و ورزشکاری منزوی است که کمتر با رسانه ها صحبت می کند.

مرتضی مهرزاد از یک اختلال هورمونی نادر به نام آکرومگالی رنج می برد که باعث ترشح بیش از حد هورمون رشد می شود.

مرتضی مهرزاد در نوجوانی با دوچرخه تصادف کرد که باعث شد پای راستش رشد نکرده و نسبت به پای چپ کوتاهتر شود.

مرتضی مهرزاد پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره معلولان جسمی حرکتی که استعدادهای خاصی دارند، از سوی مربیان دعوت شد تا والیبال نشسته را امتحان کند.

او یک دهه پیش به عضویت تیم ملی ایران درآمد و یکی از ارکان اصلی قهرمانی ایران در بازی های پارالمپیک و مسابقات جهانی در سال های اخیر است.
به گزارش حریفان ایران، بازی مقابل مرتضی مهرزاد با توانایی بالایی که در حمله و دفاع دارد بسیار سخت است.

کاروان ورزشی ایران در این دوره از پارالمپیک با 65 ورزشکار در 10 رشته ورزشی حضور دارد: والیبال نشسته، گلبال، عروسک مخصوص افراد با نیازهای خاص، تیراندازی برای افراد با نیازهای خاص، وزنه برداری برای افراد با نیازهای خاص، شنا برای افراد با نیازهای خاص. ، و دو و میدانی برای افراد با نیازهای ویژه و جودو برای افراد با نیازهای خاص. قایق پارا.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *