صبحانه خبری، ۱۴ شهریور ۱۴۰۳؛ از چهارمین احضار زاکانی به صحن شورای شهر و سفر «تفریحی» اعضای شورای شهر کرج به چین تا توضیح فرودگاه امام درباره دلیل ازدحام مسافران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

منطقه ایلمالات-نور اشغالی بسته شده است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با تایید نادرست بودن ریشه کن کردن درختان منطقه امالت اشغالی، از صدور دستور قضایی به مهر منطقه اشغالی خبر داد و گفت: برای متخلف مجددا پرونده تشکیل و پرونده تشکیل شد. به یکی از دادسراها مراجعه کرد.

سفر «سرگرمی» اعضای شورای شهر کرج به چین
در صحن علنی شورای شهر کرج لایحه قانون سفر به چین به عنوان یک فوریت مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید، اما هزینه، تعداد 8 روز مراجعه به چین و غیره بررسی شد. زوایای فوق الذکر این طرح بسیار بحث برانگیز است که در این میان برخی از اعضای شورای شهر که به آن رای منفی دادند نظرات قابل تاملی ارائه کردند. علی قاسم پور رئیس و عضو شورای شهر کرج در این خصوص گفت: این سفر کاملاً سرگرم کننده است! اگر بحث کار و تحقیق است پس چرا مدت سفر 8 روز محاسبه می شود؟! برو و دو روز دیگه برگرد!

نظر پزشکیان در مورد نظام پارلمانی
رئیس جمهور مسعود پزشکیان می گوید در دوره یازدهم تعدادی از روحانیون به من گفتند: نظر شما در مورد دولت مجلس چیست؟ گفتم: اگر راست می گویی، بیا حکومت اسلامی تشکیل بده و نامه علی (علیه السلام) به مالک اشتر را اجرا کن. استانداری که حضرت علی انتخاب کرد مقتدر بود; قاضی تصمیم گرفت، فرمانده ارتش تصمیم گرفت و او اختیار دارد.

چهارمین احضار زاکانی به شورای شهر
مهدی شمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه گذشته یکی از اعضا سوالی را در رابطه با ساخت مسکن مطرح کرد که شهردار باید حضور پیدا کند و توضیح دهد. ناصر امانی در جلسه شورا در پاسخ به راهکار یادمان سازه گفت: نباید اجازه دهیم الفوا بیشتر از این عقب نشینی کند. همانطور که مهدی آخریان، رئیس کمیته حقوقی شورا گفت: لازم است در خصوص ترک تشریفات در شهرداری در حوزه مالی شفاف سازی شود و گزارش آن به شورا ارسال شود و هزینه های اربعین به شورا ارائه شود. . علی اصغر قائمی همچنین در خصوص صحبت های معاون شهردار در خصوص صندلی خزه ای که به اندازه 4 درخت اکسیژن تولید می کند، گفت: از باقری و صندلی خزه شان تشکر می کنم. وی همچنین در مورد تغییر نام تهران به شهرزاده گفت که نام تهران را حذف کردند و نام چای را روی سیستم شهرداری گذاشتند.

انتقام‌جویی علیه اسرائیل بر اساس این توافق به تعویق افتاد
مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه مردم ما منتظر انتقام سختی هستند، گفت: به دلیل نابودی نظام اسلامی ایران این موضوع کمی به تاخیر افتاد.

80 درصد تولید کیف زنانه در تهران در اختیار افغان هاست
سید محمود موسوی رئیس اتحادیه سراجان تهران گفت: 80 درصد تولید کیف زنانه در تهران متعلق به اتباع افغانستانی است. آنها چندین سال است که در کلاس ما نفوذ کرده اند. آنها مالیات پرداخت نمی کنند و ارز صادراتی را در کیف برنمی گردانند. موسوی اضافه کرد: شهروندان شاغل در این صنعت محصولات بی کیفیت دارند، هیچ کدام مجوز ندارند و همه غیرمجاز کار می کنند. اتاق اصناف می گوید که برای شناسایی این واحدها به تفکیک مکان، نیاز به ارائه نماد ملی است، در حالی که اینها اتباع افغانستان هستند و نماد ملی ندارند. به همین دلیل نمی توان آن را بسته کرد.

نظر قاطع 92 درصد مردم به واردات خودرو
همچنین در نظرسنجی برنامه به موضوع خودروهای داخلی نیز پرداخته شد و از بینندگان برنامه پرسیده شد که بین دو گزینه «اشتغال 3 میلیون نفر در خودرو و صنایع وابسته» و «واردات خارجی» کدام گزینه برایشان اهمیت بیشتری دارد. ماشین های با کیفیت”؟ نتیجه این نظرسنجی نشان داد که بیش از 92 درصد اولویت مردم واردات خودروهای باکیفیت است.

پزشکیان: نگذاریم ضعیفان زیر چرخ توسعه له شوند
رئیس جمهور با بیان اینکه رضایت مردم حرف اول را می زند و نباید اجازه دهیم اقشار آسیب پذیر زیر چرخ توسعه له شوند، گفت: باید به مردم بیاموزیم که در حوزه اقتصادی چه مداخلاتی و البته چه جراحی باید انجام شود عملیات برای خروج کشور از این وضعیت ضروری است.

توضیح علت ازدحام مسافران در فرودگاه امام
فرودگاه امام خمینی (ره) پس از انتشار تصاویری از ازدحام مسافران در این فرودگاه اعلام کرد: با توجه به مسائل پیش آمده در منطقه و حملات پی در پی کشورهای منطقه به رژیم صهیونیستی که منجر به تعطیلی فرودگاه شد. فرودگاه های آن رژیم اشغالگر به عنوان یک اقدام احتیاطی بیشتر شرکت های هواپیمایی درخواست می کنند که پروازهای آنها بین ساعت 15 بامداد تا 11 صبح باشد و مدیریت شهر فرودگاهی تنها در قبال همکاری با شرکت های هواپیمایی برای برقراری پروازهای استثنایی مسئولیت دارد. مسافران می توانند از آخرین روزهای تعطیلات تابستانی نهایت استفاده را ببرند و تمامی پروازهای درخواستی پذیرفته شده است.

یک کشتی ایرانی در آب های کویت غرق شد
روزنامه کویتی الجریده نوشت که یک کشتی ایرانی در آب های کویت غرق شد. به نوشته این روزنامه، تاکنون جسد 3 نفر پیدا شده است و جستجو برای یافتن 3 جسد دیگر همچنان ادامه دارد. خدمه کشتی غرق شده ایرانی و هندی بودند.

مدیر شبکه مالی موساد در ترکیه دستگیر شد
رسانه های دولتی ترکیه گزارش دادند که پلیس استانبول لیرودون رکسپه، مدیر شبکه مالی موساد در ترکیه را دستگیر کرد.

پیکر محمدعلی بهمنی تشییع شد
پیکر محمدعلی بهمنی استاد شعر، غزل و ترانه سرایی در ضلع جنوبی تالار شهید افنی بندرعباس تشییع شد.

وی از حذف فیلتر اینستاگرام و واتس اپ در کمیته امنیت ملی خودداری کرد
در رسانه ها و فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می رسد کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ را تصویب کرده است، اما ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرحی برای لغو فیلترینگ. فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ به کمیسیون امنیت ملی ارائه نشده است.

خودداری از تغییر مبلغ حمایت نقدی
سازمان هدفمندسازی حمایت ها تغییر میزان حمایت نقدی را نادرست دانست و تایید کرد که میزان حمایت دهک های 1 به 3 برای هر خانواده 400 هزار تومان و حمایت دهک های 4 به 9 300 هزار تومان است. برای هر یک از اعضای خانواده

طرح مجلس برای کاهش سالانه ده درصدی جمعیت اتباع خارجی
در طرح الحاق 5 تبصره به ماده 16 قانون ورود و اقامت اتباع خارجی در ایران، در جلسه علنی روز 31 مردادماه ابلاغ و برای بررسی به کمیته مربوطه ارجاع شد. در این طرح، وزارت کشور ظرف سه ماه ترتیبی اتخاذ می کند که مجموع جمعیت اتباع بیگانه در هر شهر، روستا، بخش و استان از سه درصد کل جمعیت ساکن و شاغل در آنجا تجاوز نکند. تعداد اتباع خارجی مقیم کشور سالانه ده درصد. میانگین استفاده سالانه اتباع خارجی از یارانه های پنهان نیز باید در زمان تمدید مجوز اقامت آنها جمع آوری شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *