دولت بایدن روسیه را رسما متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی دموکرات آمریکا رسما دولت روسیه را به مداخله در انتخابات 5 نوامبر 2024 متهم کرد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، – گفت که این وزارتخانه سه اقدام برای مبارزه با آنچه می نامد انجام داده است. نفوذ مخفی روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را خواند و علیه بسیاری از رسانه های روسی نیز اقدام کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا – چهارشنبه به وقت محلی گفت: -، وزارت امور خارجه آمریکا سه اقدام را برای جلوگیری از استفاده عوامل مخرب از رسانه های مورد حمایت کرملین انجام می دهد. این تلاش ها پوششی برای نفوذ مخفیانه و هدف قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا و تضعیف نهادهای دموکراتیک ما است.

بلینکن افزود: به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ با وزارت خزانه‌داری و سایر سازمان‌های دولتی، وزارت امور خارجه آمریکا سیاست جدید محدودیت روادید را معرفی می‌کند، درباره قانون مأموریت‌های خارجی تصمیم می‌گیرد و پیشنهاد پاداش 10 میلیون دلاری را اعلام می‌کند.

بایدن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه آمریکا سیاست جدیدی برای محدود کردن صدور ویزا برای افراد خاصی دارد که به نمایندگی از سازمان‌های رسانه‌ای تحت حمایت کرملین کار می‌کنند، از این سازمان‌ها برای فعالیت‌های مخفیانه استفاده می‌کنند و مسئول هستند». یا شریک مشارکت در نفوذ مخفیانه، ما این اقدامات را علیه این افراد فقط به دلیل فعالیت‌های هک مخفیانه و مخرب آنها انجام می‌دهیم و نه به دلیل محتوای گزارش‌دهی یا اطلاعات نادرست.

بلینکن افزود: «طبق قانون مأموریت های خارجی، ما رسانه روسی سگوندیا و شرکت های وابسته به آن، RIA Novosti، RT، Rutly و Sputnik را به عنوان سازمان هایی با مأموریت های خارجی طبقه بندی کرده ایم. این نهادها در آمریکا حضور عملیاتی دارند و عملاً تحت کنترل دولت روسیه هستند.

وی تصریح کرد: این شبکه ها به عنوان نهادهایی که در قانون مأموریت های خارجی تعیین شده اند، موظف خواهند بود تمامی افراد شاغل در آمریکا را به وزارت امور خارجه اطلاع دهند. این نهادها همچنین ملزم به افشای تمام دارایی های املاک و مستغلات خود در ایالات متحده خواهند بود.

در نهایت، برنامه پاداش برای عدالت، که توسط سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه اداره می شود، به دنبال اطلاعاتی در مورد تلاش های خارجی بالقوه برای نفوذ یا مداخله در انتخابات ایالات متحده، از جمله سازمان هایی است که توسط شبکه هکر روسی RaHDit اداره می شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: این گروه پیش از این در انتخابات کشورهای دیگر نفوذ کرده و انتخابات سال 2024 آمریکا را تهدید می کند و افرادی که اطلاعات خاصی از این گروه دارند می توانند RaHDit ارسال کنند و تا 10 دلار جایزه دریافت کنند. میلیون در ازای ارائه اطلاعات

به گفته وی، وزارت خزانه داری 10 فرد و دو نهاد را متهم به مالکیت، کنترل، اقدام یا ادعا کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای یا از طرف دولت فدراسیون روسیه هستند و اداره تحقیقات فدرال (SDA) این موضوع را اعلام کرد. فعالیت از طرف دولت روسیه.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا نیز به بهانه تأثیرگذاری بر انتخابات 2024 آمریکا به ایران، چین و روسیه حمله کرد و گفت: حلقه نزدیک پوتین به شرکت های روابط عمومی روسی دستور انتشار اطلاعات نادرست را به عنوان بخشی از طرحی برای تأثیرگذاری بر اعلام آمریکا در سال 2024 داد. انتخابات.» انتخابات “RT و کارمندانش طرحی را توسط شرکت مستقر در تنسی برای انتشار محتوای دولت طرفدار روسیه اجرا کردند.”

گارلند مدعی شد: در مقابل تجاوزات و تلاش‌های روسیه، چین یا هر طرف خارجی مانند ایران که قصد دخالت در انتخابات ما را دارد، منفعل نمی‌مانیم و بی‌امان با این کشورها مقابله خواهیم کرد.

وی همچنین بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد: من نسبت به تلاش های تهاجمی فزاینده ایران برای تأثیرگذاری بر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 محتاط هستم.

وزارت دادگستری و خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کردند که علیه تلاش های روسیه برای مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدام خواهند کرد و اتهاماتی نیز علیه دو کارمند یک شبکه خبری روسی مطرح شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *