فلاحت‌پیشه: زنگزور، حمله پیشدستانه پوتین برای جلوگیری از احتمال شکل‌گیری کانالهای ارتباطی دولت جدید ایران و آمریکا است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در واکنش به تلاش روسیه برای ایجاد کریدور زنگزور نوشت: زنگزور حمله پیش دستانه پوتین برای جلوگیری از امکان شکل گیری کانال های ارتباطی بین این دو است. ایالت های جدید دولت ایران و آمریکا

وی ادامه داد: کاری که دو دهه پیش علیه ایران در نظام حقوقی دریای خزر انجام داد، می داند که علیرغم شکست سیاست نگاه شرق، پیام اساسی انتخابات آرامش با غرب و پایان دادن به مناقشه بود. وابستگی به شرق

فلاحت پیشه: زنگور حمله پیشگیرانه پوتین برای جلوگیری از امکان ایجاد کانال های ارتباطی بین دولت جدید ایران و آمریکاست.

در پی سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به باکو، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال یک روسیه گفت: ما از انعقاد سریع معاهده صلح بین باکو و ایروان و رفع انسداد ارتباطات حمایت می کنیم.

وی دولت ارمنستان را مانع این امر دانست و افزود: متأسفانه این رهبری ارمنستان است که مانع از توافق نامه امضا شده توسط پاشینیان نخست وزیر در خصوص ارتباطات منطقه سوونیک در ارمنستان می شود.

لاوروف افزود: با توجه به بسته شدن بندر زنگزور توسط ارمنستان، ارتباط در منطقه بسیار دشوار شده است.

متعاقب این موضع، مجتبی دمیرچیلو، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیا در دیدار با الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و منافع متقابل کشورها، ضامن توسعه پایدار تاکید کرد. . صلح و اساس همکاری های منطقه ای در قفقاز.

در این دیدار در جریان تبادل نظر پیرامون تحولات جاری قفقاز، مواضع ایران در خصوص حمایت از صلح و ثبات در منطقه، کمک به توسعه همکاری های کشورهای منطقه و مخالفت با تغییر مرزهای شناخته شده بین المللی و تغییرات ژئوپلیتیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. . در منطقه بر لزوم توجه به منافع و دغدغه های مشروع همه کشورهای منطقه تاکید شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *