ادعای نشریه آمریکایی پولیتیکو درباره حمله سایبری هکر‌ها به چند بانک ایرانی: یک شرکت ایرانی میلیون‌ها دلار به هکر‌ها باج داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: مجله پولیتیکو روز چهارشنبه 14 شهریور (14 شهریور) به نقل از «جمعی از افراد آشنا» مدعی شد: «پس از حمله سایبری گسترده هکرها به حداقل 20 بانک ایرانی. […] ماه گذشته ایران مجبور شد با پیشنهاد باج چند میلیون دلاری به هکرها موافقت کند.

در این پست به نقل از برخی «مقامات غربی» و «تحلیلگران صنعت بانکداری» مدعی شد: حمله ماه گذشته توسط یک گروه هکری ناشناس ظاهرا بزرگترین هک اطلاعات بانکی در ایران بوده و یک شرکت ایرانی حداقل 3 میلیون دلار باج داده است. . این حتی برای منصرف کردن این گروه از انتشار اطلاعات حساب شخصی بیش از 20 بانک محلی بود.

به گفته مقاماتی که پولیتیکو به آنها اشاره کرده است، گروهی به نام آی‌آر لیکس که سابقه هک شرکت‌های ایرانی را دارد، احتمالاً مسئول این هک بوده است.

ظاهراً هکرها ابتدا تهدید کردند که داده‌های جمع‌آوری‌شده از جمله اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون‌ها ایرانی را در وب تاریک می‌فروشند. آنها گفتند که در صورت عدم انجام این کار، 10 میلیون دلار ارز دیجیتال می گیرند، اما بعداً به مبلغ کمتری رضایت دادند.

دارک وب شبکه‌ای از وب‌سایت‌های مخفی در اینترنت است که برای همه قابل دسترسی نیست و اطلاعات دزدیده شده توسط هکرهای ناشناس و گروه‌های تبهکار خرید و فروش می‌شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *