وزیر خارجه اردن: هرگونه تلاش برای جابجایی فلسطینیان از کرانه باختری به اردن به منزله اعلان جنگ علیه ماست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: وزیر امور خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود گفت: برقراری صلح پایدار در منطقه مستلزم آتش بس انسانی و تضمینی است، بنابراین توافق میان اسرا مهم است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، اظهارات افراطی دولت نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را غیرمسئولانه توصیف کرد و گفت: ما هر گونه تغییر در وضعیت اماکن مقدس را رد می کنیم.

وی افزود: ما به اسرائیل می گوییم که نمی توان با تخریب زیرساخت ها با عناصر مسلح در شهرهای جنین و کرانه باختری مبارزه کرد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر نگران حفاظت از غیرنظامیان در برابر حملات شهرک نشینان است. ما نگران افزایش خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از مذاکره فشرده با اتحادیه اروپا برای تکمیل توافق در مورد زندانیان در نوار غزه خبر داد.

آنالنا بائربوک خاطرنشان کرد: ما به آتش بس انسانی، عقب نشینی از گذرگاه رفح و تقویت کمک های بشردوستانه به مردم غزه نیاز داریم. برقراری صلح پایدار در منطقه مستلزم آتش بس بشردوستانه و تضمین شده است، به همین دلیل توافقنامه اسیران جنگی اهمیت دارد.

ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن نیز گفت: ادعاهای نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا و مرز با اردن را رد می کنیم. ما گفتیم که هیچ رویکردی را که غزه را بخشی جداگانه از کرانه باختری بداند، نمی پذیریم.

وی اعلام کرد: از یک ابتکار جامع با جنبه های سیاسی و امنیتی برای جلوگیری از تکرار هر فاجعه ای در منطقه حمایت می کنیم.

الصفدی افزود: ما ادعای نتانیاهو در مورد گذرگاه فیلادلفیا و اینکه اسرائیل باید از نوار غزه خارج شود را رد می کنیم.

وزیر امور خارجه اردن افزود: ما سربازان خود را در چارچوب رویکرد امنیتی اسرائیل به غزه نمی فرستیم تا آنها را در معرض هیچ حمله ای قرار ندهیم.

وی تاکید کرد که تشدید تنش در منطقه وجود دارد زیرا دولت اسرائیل در حال تشدید تنش است و از اطاعت از قوانین بین المللی امتناع می کند.

ایمن الصفدی ادامه داد: ما نمی دانیم اسرائیل از تخریب مدارس، بیمارستان ها و خیابان ها در کرانه باختری چه سودی می برد. هر گونه تلاش برای انتقال فلسطینیان از کرانه باختری به اردن به منزله اعلان جنگ علیه اردن است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *