نخستین واکنش دوروف پس از آزادی موقت: به جای بازداشت، از شرکت تلگرام شکایت می‌کردید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

پاول دوروف، موسس شبکه پیام رسان تلگرام که در فرانسه تحت بازجویی قرار دارد، روز جمعه 16 سپتامبر گفت که مقامات فرانسوی به جای دستگیری او باید علیه شرکت تلگرام شکایت می کردند.

بر اساس گزارش رویترز، او در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از آزادی در فرانسه، در کانال تلگرامی خود، هرگونه گمانه زنی مبنی بر «بهشت هرج و مرج» بودن شبکه پیام رسان تلگرام را رد کرد.

دوروف نوشت که تحقیقات در مورد تلگرام غافلگیرکننده بود زیرا مقامات فرانسوی می‌توانستند در هر زمانی با نماینده اتحادیه اروپا در تلگرام از طریق خط تلفنی که او در راه‌اندازی آن کمک کرده بود، تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر کشوری از خدمات اینترنتی ناراضی است، رویه استاندارد برخورد قانونی با آن است، افزود: استفاده از قوانین دوران قبل از گوشی های هوشمند برای متهم کردن یک مدیر عامل به جرم، رویکرد اشتباهی است. توسط اشخاص ثالث بر روی پلت فرمی که آن را اجرا می کند.

پل دوروف تاکید کرد که تلگرام کامل نیست، اما هرگونه سوء استفاده مرتبط با این شبکه را رد کرد و نوشت: ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تلگرام نوعی بهشت ​​هرج و مرج است، کاملاً نادرست است “

دوروف که در روسیه به دنیا آمده اما تابعیت فرانسه دارد، اواخر ماه گذشته پس از سفر به فرانسه در جریان تحقیقاتی درباره پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش‌های جعلی مرتبط با تلگرام دستگیر شد.

پاول دوروف در سوم شهریور پس از ورود به فرودگاهی نزدیک پاریس که از جمهوری آذربایجان می آمد، دستگیر شد.

وی متهم است که اقدامات لازم برای جلوگیری از استفاده مجرمانه از اپلیکیشن تلگرام را انجام نداده و بنابر گزارش ها دستگیری وی مربوط به جرایم مربوط به این پیام رسان بوده است.

پاول دورف پس از توضیح اتهامات با قرار وثیقه 5 میلیون یورویی و با نظارت قضایی آزاد شد اما حق خروج از فرانسه را ندارد.

قوه قضاییه فرانسه تایید کرد که او را برای ارائه کیفرخواست احتمالی به دادگاه احضار خواهد کرد.

این شبکه پیام رسان بر اساس قوانین خود از ارائه اطلاعات، اسناد یا پیام های کاربران به پلیس یا سرویس های امنیتی خودداری می کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در واکنش به بازداشت پاول دوروف نوشت: بازداشت دوروف یک اقدام سیاسی نیست، بلکه بخشی از تحقیقات مستقل قضایی در این کشور است.

او در حساب کاربری خود در وب‌سایت اجتماعی «X» نوشت که کشورش «به شدت به آزادی بیان متعهد است»، اما «آزادی‌ها در چارچوب قانونی، چه در رسانه‌های اجتماعی و چه در زندگی واقعی، برای محافظت از شهروندان و احترام به اصول اولیه آنها هستند. حقوق.” “توجه می شود.”

دستگیری پاول دوروف در فرانسه خشم روسیه را برانگیخت و برخی از مقامات دولتی آن را اقدامی با انگیزه سیاسی توصیف کردند که به گفته آنها نشان دهنده استانداردهای دوگانه غرب در مورد آزادی بیان است.

اعتراض مسکو منتقدان کرملین را غافلگیر کرد زیرا مقامات روسیه در سال 2017 تلاش کرده بودند تلگرام را ممنوع کنند، اما پس از شکست در انجام این کار، در نهایت منصرف شدند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *