ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های پایتخت در کجا قرار دارد؟ / قیمت مسکن در محبوب‌ترین منطقه تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، منطقه 5 با سهم بیش از 50 درصدی در معاملات مسکن پرمعامله ترین منطقه تیرماه بوده است.

بر اساس آخرین گزارش معاملات بازار مسکن بانک مرکزی تهران، در تیرماه امسال متوسط ​​قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی حدود 87.5 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش داشته است. ماه این گزارش همچنین حاکی از آن است که تعداد معاملات انجام شده در تیرماه به 3.6 هزار تراکنش رسیده که نسبت به ماه قبل 8.1 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 27.1 درصد افزایش داشته است.

کارشناسان معتقدند اگرچه افزایش قیمت مسکن در تیرماه نسبت به خرداد ماه قابل توجه نبوده است، اما افزایش 8 درصدی معاملات مسکن در تیرماه نسبت به خرداد به عوامل متعددی برمی گردد که مهمترین آن انتظارات تورمی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری است. . نتایج در نیمه اول جولای بود.

اگرچه معمولا در تابستان حجم حواله ها و خرید مسکن افزایش می یابد، اما ترس از نتیجه انتخابات و احتمال افزایش نرخ ارز در بازار باعث افزایش حجم معاملات شد.

بر اساس اقدامات بازار، بیشترین حجم معاملات مربوط به منطقه 5 تهران است. بیشترین قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در گردش متعلق به منطقه یک با میانگین قیمت 170 میلیون تومان در هر متر مربع و کمترین قیمت با 45 میلیون تومان مربوط به واحدهای مسکونی منطقه هجدهم است. سایر شاخص های آماری معاملات مسکونی حاکی از آن است که واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از 80 متر مربع بیشترین سهم را در معاملات داشته اند.

در جدول زیر قیمت واحدهای مسکونی در منطقه عالی تجاری 5 کمتر از 80 متر مربع مشاهده می شود.

ارزان ترین و گران ترین خانه های پایتخت کجا هستند؟ /قیمت مسکن در پرطرفدارترین منطقه تهران

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *