لاوروف: خاورمیانه در لبه پرتگاه یک جنگ منطقه‌ای بزرگ است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: وزیر امور خارجه روسیه که به عربستان سعودی سفر کرده است، می گوید خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه ای است و مسئله فلسطین باید حل شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از ظهر – (دوشنبه) در نشستی با وزرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی گفت: «خاورمیانه دوباره در آستانه یک منطقه بزرگ است جنگ، و این مسئولیت مشترک ماست، روسیه با همه طرف‌ها در این زمینه کار می‌کند.»

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست گفتگوی راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سعودی سفر کرده است، گفت: خاورمیانه بدون حل مشکل فلسطین و اسرائیل نمی تواند از توسعه پایدار برخوردار شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: ناتوانی جامعه جهانی در توقف جنگ در نوار غزه منجر به وخامت شدید اوضاع نظامی و سیاسی در خاورمیانه شد و «درگیری بین اسرائیل و ایران به سطح خطرناکی رسیده است». “.

لاوروف خشونت کنونی در نوار غزه علیه فلسطینیان را بی‌سابقه توصیف کرد و خاطرنشان کرد که جامعه جهانی در توقف تجاوزات و کشتار در غزه ناکام ماند.

وی در پایان افزود: آمریکا قطعنامه های آتش بس بین المللی در غزه را مسدود کرد و روسیه و شورای همکاری تمام تلاش خود را برای دستیابی به آتش بس و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس قطعنامه های بین المللی انجام خواهند داد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *