آستون مارتین با جورج کلونی و جیمز باند به جنگ فراری رفت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: نمایش لوکس ترین مدل از استون مارتین در مراسمی بزرگ در ونیز، رونمایی از نسل جدید نیسان پاترول در ابوظبی، فروش مدل های قدیمی لندروور دیفندر با قیمتی بسیار گرانتر از نسل جدید و تغییر استراتژی ولوو. همزمان با عرضه این خودروی چند اسپرت در کارخانه.

پیروزی برمی گردد

استون مارتین در مراسمی با حضور جمعی از ستارگان مشهور سینما از لوکس ترین مدل خود به نام «پیروزی» رونمایی کرد. این خودرو با موتور دوازده سیلندر نزدیک‌ترین رقیب فراری «دودکای سیلندر» است که بهار امسال به بازار عرضه شد.

استون مارتین می خواست نسل جدید Vanquish خود را با موتورهای هیبریدی مطابق با روند الکتریکی شدن خودروهای اسپورت به بازار عرضه کند. اما پس از اینکه لارنس استرول، میلیاردر کانادایی، کارخانه را به دست گرفت، از مهندسان شرکت خواست تا Vanquish او را با موتور دوازده سیلندر بسازند. آرزوی دیگر آقای استرول این بود که این خودرو قدرتمندترین در کلاس خود باشد.

با اعدادی که استون مارتین تاکنون اعلام کرده، Vanquish روی کاغذ به این هدف دست یافته است. موتور 12 سیلندر توربو این خودرو 835 اسب بخار قدرت تولید می کند که از موتور فراری قدرتمندتر است. حداکثر سرعت این خودرو 345 کیلومتر در ساعت است که پنج کیلومتر در ساعت بیشتر از یک فراری است. اما استون مارتین شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را اعلام نکرد. فراری دو سیلندر دارای شتاب 2.9 ثانیه است.

بدنه ونکوئیش نسبت به دیگر مدل های استون مارتین کشیده تر است. چراغ های جلو عوض شده و قسمت عقب خودرو نیز متفاوت طراحی شده است. جدای از آن، ظاهر خودرو تا حدودی شبیه سایر مدل های کارخانه ای است.

مدل دوازده سیلندر استون مارتین مانند فراری تنها دو نفر را در خود جای می دهد. پشت صندلی ها فضایی وجود دارد که می توان مجموعه ای از کیف های چرمی نفیس را در آن سفارش داد.

برخلاف فراری که دارای مجموعه ای از صفحه نمایش ها و دکمه های لمسی است، Vanquish از دکمه های معمولی در اتاق استفاده می کند. سقف ماشین شیشه ای است تا اتاق روشن تر شود.

جورج کلونی، مایکل داگلاس، کوین کاستنر و بندیکت کامبربچ از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم رونمایی از Vanquish شرکت کردند.

امسال استون مارتین 60 سال از حضور خود در فیلم های جیمز باند را جشن گرفت. دنیل کریگ، بازیگر نقش جیمز باند نیز یکی از مهمانان ویژه مراسم رونمایی از مدل Vanquish خود بود. این خودرو توسط فرناندو آلونسو و لنس استرول، رانندگان تیم فرمول 1 استون مارتین رونمایی شد.

لارنس استرول، مدیر کارخانه در مراسم رونمایی گفت: «ورود Vanquish لحظه مهمی برای استون مارتین است. این خودرو مجموعه جدید قوی ما را تکمیل می کند و موقعیت ما را در بازار خودروهای فوق لوکس تقویت می کند.

استون مارتین سالانه 1000 فونکس تولید خواهد کرد و اولویت خرید از مشتریان قدیمی کارخانه است. قیمت این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است، اما رسانه ها انتظار دارند حدود 300 هزار دلار و بیشتر باشد که کمتر از قیمت پیش بینی شده یک فراری است که حدود 400 هزار دلار است.

Vanquish جدیدترین مدل در خط تولید جدید استون مارتین است و این خودروساز امیدوار است با این سری به سال ها بحران مالی پایان دهد.

استون مارتین در سه ماهه دوم سال جاری بیش از 100 میلیون دلار ضرر کرد، در حالی که فراری در همین بازه زمانی تقریباً 460 میلیون دلار سود کسب کرد. با این حال، آقای استرول معتقد است که استون مارتین این بحران را رد کرده است و فروش این شرکت در ماه های آینده افزایش خواهد یافت. صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی، مرسدس بنز و خودروساز چینی جیلی از جمله سرمایه گذاران اصلی استون مارتین هستند.

نسل جدید گشت

نیسان در مراسمی که در ابوظبی برگزار شد از نسل جدید مدل پاترول رونمایی کرد. مدل جدید پاترول با موتور قدرتمندتر و امکانات لوکس و راحت تری در پاییز امسال عرضه می شود.

پاترول یکی از قدیمی ترین نام های صنعت خودرو با بیش از هفتاد سال سابقه است. نسل اول این خودرو در سال 1951 عرضه شد و نیسان می گوید بیش از دو میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. خودرویی که هفته گذشته رونمایی شد، نسل هفتم پاترول است.

پاترول نزدیک ترین رقیب تویوتا لندکروزر است. در آمریکای شمالی، پاترول به عنوان Armada به بازار عرضه می شود و با خودروهای شاسی بلندی مانند فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو رقابت می کند.

در پاترول جدید یک موتور شش سیلندر توربو جایگزین موتور هشت سیلندر نسل قبلی می شود. نیسان می گوید این قوی ترین موتوری است که تا به حال برای پاترول ساخته شده است. این موتور 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پاترول را می توان با موتور بنزینی ضعیف تر 316 اسب بخاری نیز سفارش داد.

نسل جدید پاترول با کمک فنرهای هوا ساخته شده است که سواری راحت تری را فراهم می کند و به راننده امکان تنظیم ارتفاع خودرو را می دهد. اتاق پر از امکانات رفاهی لوکس است. از جمله سیستمی که دمای بدن مسافران را اندازه گیری می کند و دمای اتاق را با توجه به دمای بدن آنها تنظیم می کند.

سیستم صوتی باکیفیت ساخت شرکت آمریکایی کلیپیش، امکان نورپردازی اتاق در 64 رنگ مختلف و صندلی های چرمی از دیگر ویژگی های لوکس پاترول است. برای راحتی رانندگی در خارج از جاده، دوربینی را در زیر خودرو به راننده نمایش می دهد. Patrol دارای دو نمایشگر 14.3 اینچی با سیستم عامل اندروید است. دو صفحه نمایش 12.8 اینچی برای سرنشینان عقب قابل سفارش است.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود قیمت ارزان ترین مدل آن به حدود 60 هزار دلار برسد.

بازگشت مدافع

لندروور مدل های بازطراحی شده دیفندر کلاسیک را روانه بازار خواهد کرد. این خودروها بسته به زیرمجموعه خودروهای کلاسیک در کارخانه به امکانات مدرن مجهز هستند و تغییراتی برای سهولت در رانندگی ایجاد شده است.

لندرور در این مدل ها از خودروهای دیفندر استفاده می کند که بین سال های 2012 تا 2016 تولید شده اند. موتور این خودروها هشت سیلندر بوده و 405 اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.6 ثانیه است.

برای بهبود عملکرد خودرو، سیستم تعلیق و ترمز به روز شد و کابین خودرو به وسایل مدرن از جمله رادیو ماهواره ای و صفحه نمایش کوچک مجهز شد. صندلی ها نسبت به مدل های کلاسیک دیفندر راحت تر هستند و خریداران می توانند صندلی های اسپرت را نیز سفارش دهند.

خریداران همچنین می توانند ویژگی های اضافی مانند پله ها، تخته های دویدن، قفسه های چمدان، چراغ های LED و چرخ های بزرگ 18 اینچی را برای خودروی خود سفارش دهند.

لندرور نسل جدید دیفندر را در سال 2020 روانه بازار کرد. با این حال، مدل های کلاسیک دیفندر همچنان بسیار محبوب هستند.

این محبوبیت باعث افزایش قیمت مدل های دیفندر اصلاح شده شده است. قیمت پایه دیفندر 130 کلاسیک با هفت سرنشین 244800 پوند (321500 دلار) است. برای مقایسه، نسل جدید Defender 130 با قیمت 85585 پوند (107000 دلار) به فروش می رسد.

بررسی ولوو

مدیر عامل ولوو، جیم روآن، گفت که این شرکت در برنامه خود برای تبدیل شدن به یک خودروساز تمام الکتریکی تجدید نظر کرده و ممکن است مدل های بنزینی و هیبریدی را برای مدتی در خط تولید خود نگه دارد. برنامه جدید ولوو همزمان با XC90 بنزینی هیبریدی جدید معرفی شد.

ولوو یکی از اولین خودروسازانی بود که اعلام کرد تا سال 2030 تولید خودروهای بنزینی را کنار می‌گذارد و تمام مدل‌های خود را به برقی تبدیل می‌کند. اما به گفته آقای روان، شرایط بازار و نگرانی خریداران در مورد نبود زیرساخت شارژ کافی برای برقی‌ها وجود دارد. ماشین‌ها باعث شد این شرکت برنامه‌ریزی خود را تغییر دهد.

قیمت بالای خودروهای برقی در مقایسه با نمونه های بنزینی یکی دیگر از دلایل رشد کم فروش این خودروها است. پایان حمایت دولت از خرید خودروهای برقی در کشورهایی مانند آلمان نیز باعث کاهش ناگهانی فروش شد.

ولوو اعلام کرده است که به سرمایه گذاری در توسعه پیشرانه های هیبریدی ادامه خواهد داد و در برنامه جدید خود انتظار دارد تا سال 2030، خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بین 90 تا 100 درصد فروش را تشکیل دهند.

XC90 جدید با موتور بنزینی و موتور الکتریکی هیبریدی در دسترس است. مدل هیبریدی-الکتریکی می تواند تا 800 کیلومتر را با باک پر و باتری شارژ شده طی کند. حداکثر مسافتی که یک خودرو با باتری می تواند طی کند 70 کیلومتر است.

تغییرات ظاهری XC90 جدید، آن را شبیه به EX90، شاسی بلند الکتریکی ولوو کرده است. ولوو همچنین برخی از فناوری های جدید EX90 را به شاسی بلند غیر الکتریکی اضافه کرده است، از جمله صفحه نمایش بزرگتر که با سیستم عامل اندروید کار می کند.

اولین نسل XC90 برای اولین بار در سال 2002 برای رقابت با SUV های آلمانی عرضه شد. اگرچه فروش این خودرو به خوبی رقبای آلمانی آن نبود، اما شهرت خوبی به دست آورد. ولوو حدود یک میلیون دستگاه XC90 فروخته است و این خودرو همچنان یکی از سودآورترین مدل‌های این سازنده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *