بساط خرید و فروش “حواله‌ها” دوباره پهن شد / فروش حواله از ۱۰۰ تا ۹۴۳ میلیون تومان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: با اعلام نتایج آخرین قرعه کشی عرضه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و اعلام لیست برگزیدگان این دوره، بازار خرید و فروش حواله پول دوباره داغ شده و سایت ها پر شده اند. آگهی های خرید و فروش با قیمت های مختلف. همانطور که در آگهی های فروش، قیمت های پایه از 100 میلیون تومان شروع می شود و گاهی آگهی های 943 میلیون تومانی دیده می شود. در واقع آنها چیزی را که می خواهند شارژ می کنند، در حالی که طرح انتقال برای مادران گرانتر است.

کمتر از یک ماه پیش (24 مرداد) گروه صنعتی ایران خودرو پس از وقفه ای 1.5 ساله، طرح جدیدی را برای فروش محصولات خود که بخشی از ظرفیت تولید سال جاری خود را در قالب پیش فروش و پیش فروش تشکیل می دهد، تدوین کرد. شروع به فروش فوق العاده به سه گروه از متقاضیان عادی برای مادران و صاحبان خودروهای دست دوم کرد.

این پروژه که شامل محصولات این گروه از خودروها شامل خانواده ررا، پژو 207 دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس، هایما و دو خودروی برقی Luna GRE و FAW Bestune NAT می باشد به صورت پیش فروش و استثنایی طرح فروش و بر اساس اولویت و در چارچوب مصوبات شورا، مسابقه و کنترل های برگزاری مسابقه ارائه و اجرا شد و پس از چندین نوبت – و فردا یکشنبه گذشته (20 شهریور) قرعه کشی برگزار شد. برای اولویت بندی متقاضیان

برای انتخاب مشتریان نهایی، قرعه کشی لازم بود. زیرا بیش از سه میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده اند اما در این مرحله تنها 115 هزار دستگاه موجود است. یک هفته بعد بالاخره عصر شنبه (۲۶ شهریور) کار بارگذاری نتایج قرعه کشی آغاز شد و روز گذشته (یکشنبه) این کار به پایان رسید و فهرست نهایی برگزیدگان منتشر شد.

بر این اساس، با اعلام نتایج نهایی و مشخص شدن برندگان این قرعه کشی، طبق روال این طرح های فروش و با وجود ممنوعیت خرید و فروش تبدیل خودرو، دامنه این معاملات در سایت ها و فروش تبلیغات گسترده شده است و از قضا بازار آنها داغ است. زیرا با بالا و پایین رفتن آگهی ها نشان می دهد که تب گمانه زنی در طرح حمایت از خانواده و جوانان که برای مادران دارای دو فرزند یا بیشتر پوشش داده می شود، سریعتر می شود و تبدیل خودروهای این طرح گرانتر می شود.

به عنوان مثال اگر قیمت نقل و انتقالات عادی بین 150 تا 100 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان باشد، نقل و انتقالات مادر از 300 میلیون تومان شروع می شود تا 500 میلیون تومان.

در این صورت برخی از آنها برای حواله هم اقدام می کنند که اعداد پایه را در اعداد پایینی که 111، 125 و 125 میلیون تومان است وارد می کنند تا گزینه قیمت خالی نباشد. در غیر این صورت، دارندگان حواله با این قیمت ها نمی فروشند.

در ادامه بخشی از این اطلاعیه از روز گذشته که تا ساعاتی پیش لیست نهایی برگزیدگان اعلام می شد، به این شرح است که حواله های فروش 680، 710 و حتی 943 میلیون تومانی است! در آن نیز دیده می شود.

بررسی آگهی ها نشان می دهد که برخلاف انتظار، محصول جدید شرکت ایران خودرو (ررا) با استقبال چندانی از سوی بازرگانان مواجه نشده و علاوه بر نبود تبلیغات فراوان، با قیمت های بالا به فروش نمی رسد. قیمت ها بالاست از 200 تا 300 متغیر است در نهایت طرحی برای مادران به مبلغ 500 میلیون تومان اعلام شد. این موضوع در مورد خودروهای برقی لونا و بستیون نیز صدق می کند که چندان مورد استقبال نمایندگی ها نیستند.

شاید یکی از دلایل عدم مقایسه خودروهای برقی و RERA قیمت این خودروها باشد که احتمالاً تفاوت چندانی با بازار آزاد نخواهد داشت. بنابراین سرمایه گذاری در آن برای معامله گران سود چندانی ندارد.

همانطور که اشاره کردیم، با وجود ممنوعیت، این امر کاملاً ساده و بدون ورود هیچ دستگاه نظارتی انجام می شود. در نتیجه از این سه میلیون نفر شاید بیش از دو میلیون نفر تاجر و بازرگانی باشند که فقط برای کسب سود از این بازار وارد این بازار می شوند که سال ها پیش از بازار مصرف جدا شد و شکل بازار سرمایه به خود گرفت. .

این در حالی است که عدم نیاز به گواهینامه رانندگی که پیش از این برای مادران متقاضی اجباری نبود و از آنجایی که این طرح اخیر، دیگر شرط ثبت نام برای متقاضیان عادی محسوب نمی شود و بازار دلالی را داغ تر می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *