صبحانه خبری، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳؛ از پرونده باز قضایی ۳۰۰ هنرمند تا انتصاب تخت روانچی به معاونت سیاسی وزارت خارجه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

در زمان روانچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه شد
آقای عباس عراقچی در حکمی مجید تخت روانچی وزیر امور خارجه را به عنوان معاون سیاسی خود منصوب کرد.

طی دو سال گذشته یک میلیون نفر به تعداد ساکنان خارجی استان تهران اضافه شده است
معاون استاندار تهران گفت: طی دو سال گذشته بیش از یک میلیون اتباع خارجی به جمعیت استان تهران اضافه شده است و حدود 300 و 400 هزار نفر مهاجر به استان داریم.

حکم اعدام برای راننده متجاوز صادر شد
راننده اسنپ که به زن مسافری ۱۲ ساله در یزد تجاوز کرده بود به اعدام محکوم شد. بر اساس حکم صادره از سوی قاضی استان یزد، متهم متولد 1379 و راننده سرویس اسنپ و دارای پرونده دیگری در شهرستان محرز است که پس از گرفتن دختری 12 ساله، مرتکب جرم تجاوز جنسی شده است شیشه مواد مخدر

توافق شبکه نسیم با مهران مدری و فرز حسنی
محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم ضمن اعلام برنامه های جدید شبکه نسیم بر سیاست صدا و سیما در همکاری با هنرمندان مطرح کشور تاکید کرد و از توافق با آنها خبر داد و در عین حال توافق تلویزیون را تایید کرد. با مهران مدری برای ساخت سریال درام.

اوکراین سفیر ایران را احضار کرد
وزارت امور خارجه اوکراین روز دوشنبه از احضار کاردار ایران در این کشور خبر داد. این وزارتخانه مدعی شد که به ایران در مورد عواقب کمک موشکی ادعایی به روسیه هشدار داده است.

علی زینی وند معاون سیاسی وزیر کشور شد
وزیر کشور طی حکمی علی زینی وند را به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه منصوب کرد. معاون سیاسی جدید وزارت کشور پیش از این در سمت های استاندار کرمان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، معاونت برنامه ریزی شهرداری و دهیاری ها، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه اداری استان یزد و کل استانداری بود. مدیرکل سیاسی استان ایلام

دادگاه علنی برای 300 هنرمند
سخنگوی رییس خانه سینما گفت: باید به بهانه بزرگداشت روز ملی سینما بپرسیم چه شد که این جشن به جشن فرهنگی روز ملی سینما تبدیل شد؟ آخرین بار در سال 1397 جشن سینمایی برگزار کردیم و بعد از آن به دلیل کرونا و حوادث سال 1401 تا چند سال هیچ جشنی برگزار نکردیم و متوجه شدیم که این شرایط منصفانه نیست. عاملی افزود: حدود 300 نفر از همکاران ما به دلیل شرایط سیاسی قادر به بازی یا ساخت فیلم نیستند و همچنان در محاصره هستند.

تکذیب حمله به مراکز ایرانی در سوریه
الکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ادعای برخی رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر حمله این رژیم به برخی مراکز مرتبط با ایران در سوریه، گفت: ما چنین موضوعی را تایید نمی‌کنیم و بر اساس آنچه اعلام شده است. منابع سوری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به مراکز سوریه از جمله مرکز تحقیقات وابسته به ارتش سوریه حمله کرده است.

به چادر ما حمله می کنند که اگر آن را بگیرند پرچم را می گیرند
سردار رادان گفت: در حال حاضر با توطئه های مختلف سیاسی مواجه هستیم و کوچکترین مرحله تهاجم فرهنگی، پریدن بر چادر زنان است. وی افزود: آنها به چادر ما حمله می کنند چون اگر آن را بگیرند پرچم را می گیرند و وقتی پرچم را گرفتند همه کار می شود.

احیای این توافق مشروط به بازگشت طرف های دیگر به برنامه جامع اقدام مشترک است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات برجام گفت: مواضع ایران روشن و صریح است. ایران تنها عضوی بود که به تعهدات خود عمل کرد. ناصر الکنانی خاطرنشان کرد: احیای توافق مشروط به بازگشت سایر طرف های توافق هسته ای است. این توافق زمانی احیا می شود که همه طرف ها مسئولانه به تعهدات خود بازگردند. ما مذاکره را راه حلی دیپلماتیک برای دستیابی به منافع خود می دانیم. الکنانی تاکید کرد: فرصتی برای احیای توافق هسته ای وجود دارد. یک فرصت دیپلماتیک برای همه طرف‌ها، به‌ویژه آنهایی که از وظایف خود طفره رفته‌اند، وجود دارد. وی تاکید کرد: عراقچی و بورل در گفتگوی تلفنی خود تمایل خود را برای ادامه گفت وگو و تبادل نظر در آینده نزدیک اعلام کردند و از این منظر معتقدم سازمان ملل فرصت خوبی برای این گفت وگو و تبادل نظر است. بین عراقچی و بورل.

پزشکیان: برق، آب، جاده و کار مشکل داریم
دکتر گفت: برق و آب و جاده و اشتغال مشکل داریم اما هر روز دعوا می کنیم و می گوییم تقصیر او بوده است. تقصیر ماست، تقصیر من هم بود.

اژه: وام بورس اوراق بهادار فقط به رئیس و هیئت مدیره بورس پرداخت شد
محسنی آذهی گفت: بر اساس تصمیم هیات مدیره بورس قرار بود این وام به همه کارکنان بورس پرداخت شود اما ظاهرا فقط به اعضای هیات مدیره پرداخت شده است و مانند سایرین. سوالاتی در این زمینه با دقت وارد شد و تمامی ابعاد آن را بررسی و موشکافی کرد. ابهام این موضوع باید برطرف شود; تا آنجا که من می دانم، این پرداخت ها فراتر از دستورالعمل ها است.

اعتصاب غسال در بهشت ​​الزهرا
شست و شوی اموات از صبح – به دلیل تجمع و تحصن نمازگزاران در آسانسور بهشت ​​الزهرا (سلام الله علیها) متوقف شد. بر اساس مشاهدات، این افراد (غزال و غساله) از صبح – به دلیل عدم تامین امکانات اجتماعی توسط بهشت ​​الزهرا (سلام الله علیها) تجمع کرده اند.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تغییر موضع روسیه در خصوص کریدور زنگزور
این سخنان در نشست خبری – سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تحولات اخیر قفقار و همچنین موضوع کریدور زنگور و برخی حواشی ناشی از اظهارات مقامات روسی مطرح شد. این رابطه وی در این خصوص گفت: توصیه می‌کنم متن دقیق اظهارات مقامات روسیه در این زمینه را بررسی و آن اظهارات را مبنای تحلیل و اظهار نظر قرار دهیم.

کرملین: ما به توسعه همکاری با ایران ادامه خواهیم داد
کرملین در واکنش به اخبار ارسال موشک از ایران اعلام کرد: تهران شریک روسیه است و به توسعه همکاری ها با ایران در همه زمینه ها از جمله حساس ترین مناطق ادامه خواهیم داد.

آنها نتوانستند به طور قانونی کودک را دستگیر کنند
مادر نفس حاج شریف درباره دستگیری دخترش و تماس پلیس با او گفت: کی [پشت تلفن] بگو هیچ اتفاقی برای بچه ات نیفتاده و روسری نیاور. فهمیدم که نمی توانند بچه را از نظر قانونی بازداشت کنند. وقتی رسیدم چه الفاظ زشت و ناسزا به من شد. به من گفتند: دخترت را در خیابان رها کردی. دختر شما … از یک طرف نگران بچه بودم و از طرف دیگر با تحقیر مدام روبرو بودم.

پزشکیان: پیاده کردن مردم از قطار انقلاب آسان است، اما سوار کردن آنها آسان نیست
رئیس جمهور در دیدار با مدیران وزارت اطلاعات تاکید کرد: اگرچه پیاده شدن مردم از قطار انقلاب آسان است، اما سوار شدن و همراهی آنها برای آنها آسان نیست، بنابراین باید مراقب بود که نتیجه این است که کار ما منجر به گمراهی کسی نمی شود و پیاده شدن از قطار انقلاب غیرقانونی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *