همتی: دولت بطور کامل پشت بورس است / روزهای خوبی را در بازار سهام خواهیم دید / عملکرد ما باید طوری باشد که این شائبه به وجود نیاید که دخالت‌هایی وجود دارد و اتفاقاتی در آن می‌افتد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عبدالناصر همتی، – (سه‌شنبه) در جمع‌بندی جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: در جلسه شورای عالی بورس در روز شنبه هفته جاری که استعفای السید برگزار شد. انجام شد و اشکی پذیرفته شد، مقرر شد روز سه شنبه (-) وظایف رئیس شورا تشریح شود.

وی افزود: بالاخره – و در بین گزینه های مختلفی که ارائه شد و من و اعضای شورا رزومه خود را بررسی کردیم، به آقای حجه اله سعیدی به عنوان یکی از چهره های شناخته شده بازار مالی و مالی رسیدیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه السعیدی فردی باتجربه، متعهد، متخصص و با تحصیلات عالی است و بازار مالی او را به خوبی می شناسد، گفت: در پرتو همه جوانب خوشبختانه شورای عالی بورس با اجماع کامل، اول این است. ایشان به عضویت آقای سعیدی در هیات مدیره و سپس ریاست سازمان بورس رای دادند و از این لحظه به عنوان رئیس سازمان بورس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویت دولت چهاردهم در خصوص بازار سرمایه نیز گفت: حقیقت این است که اعتماد مردم به بازار سرمایه تا حدودی از بین رفته است و اولین و ضروری ترین کار ما بازگرداندن بازار سرمایه خواهد بود. اعتماد به نفس اعتماد به این بازار

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه باید کانون اعتماد مردم باشد، گفت: بورس در زمینه تامین مالی سرمایه گذاری های کشور در جایگاه حساس و بسیار مهمی قرار دارد و نمی توان از آن غافل شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در شرایط فعلی و در غیاب بازار سرمایه، بار تامین مالی بر دوش بازار پول افتاده است و امیدوارم با سیاست های دولت (که در ستاد اقتصاد هم مطرح شد) باشیم. بتواند جریان تامین مالی را به سمت بازار هدایت کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه باید از شفافیت و صداقت کامل با مردم برخوردار باشد، گفت: رئیس سازمان بورس باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و مرتب با آنها صحبت کند و مشکلات را برای آنها توضیح دهد.

همتی تاکید کرد: باید نشان دهیم که بورس یکی از مکان هایی است که به صورت شفاف، مطمئن و قابل اعتماد به فعالیت خود ادامه می دهد. عملکرد ما باید به گونه ای باشد که شکی نباشد که دخالت ها و اتفاقاتی در آن رخ می دهد، مثلا کسانی که از اطلاعات داخلی خود استفاده می کنند. این نکته ای است که به رئیس جدید بورس تاکید کردم که باید رعایت کنند.

وزیر اقتصاد با تایید حمایت همه جانبه دولت از بورس گفت: روزهای خوبی را برای بورس شاهد خواهیم بود.

وی برخی از چالش های بورس را ناشی از یک سری تصمیمات دولت عنوان کرد و گفت: سیاست ها، قیمت گذاری، مداخلات موضوعی، موضوع نرخ ارز، تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد با نرخ ارز، و دیگران ، موضوع مهمی است که صنایع ما را با مشکل مواجه کرده و باعث شده سود شرکت های بورسی نسبت به دوره قبل تقریبا 50 درصد کاهش یابد.

همتی گفت: این کار خوبی نیست و باید به سایر اعضای دولت کمک کنیم تا این روند متوقف شود و شاهد افزایش سودآوری و بهره‌وری شرکت‌های بورسی باشیم.

وزیر اقتصاد گفت: این امر تنها از طریق تعامل رئیس سازمان بورس با سایر اعضای دولت محقق می شود، اتفاقا یکی از دلایل انتخاب السعیدی و معرفی وی به شورا همین است می توان با وزرای دولت و رؤسای سازمان های مرتبط با بورس تعامل خوبی برقرار کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *