ویزای طلایی یونان؛ آتن با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورویی اقامت پنج‌ساله می‌دهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان از گسترش برنامه ویزای طلایی این کشور و اضافه شدن امکان سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها با هدف اخذ اقامت پنج ساله خبر داد.

بر اساس گزارش ها، این تغییر به عنوان بخشی از استراتژی جدید اقتصادی یونان در هشتاد و هشتمین نمایشگاه بین المللی تسالونیکی اعلام شد.

این تصمیم دولت Yadan به این معنی است که خارجی های ثروتمند می توانند با سرمایه گذاری 250 هزار یورویی در استارتاپ های یونانی اجازه اقامت پنج ساله در این کشور را دریافت کنند. با این حال، دولت یونان هنوز جزئیاتی در مورد این برنامه جدید ارائه نکرده است.

وکیل کریستوس واردیکوس گفت که انتخاب سرمایه گذاری در استارتاپ ها نشان دهنده تعهد جمهوری یونان به ارتقای نوآوری و جذب استعدادهای بین المللی است. تغییرات جدید همچنین می تواند راه را برای سرمایه گذاران فناوری که به دنبال کنترل صحنه استارتاپ جمهوری یونان هستند باز کند.

آقای ماتسوتاکیس با تاکید بر اتخاذ یک سلسله اقدامات برای افزایش دستمزد، حل مشکلات مسکن و حمایت از خانواده ها، گفت که به جای موج پیشنهادات بیهوده، تنها راه حل های عملی و موثر را پیشنهاد خواهد کرد.

این درحالی است که اتحادیه های کارگری با انتقاد از اقدامات دولت برای متعادل کردن هزینه های زندگی و دستمزد ناکافی، خواستار تظاهرات در تسالونیکی شدند.

برخی تغییرات در ویزای طلایی از اول سپتامبر اعمال شد

مجوز اقامت یونان در ازای سرمایه گذاری مالی که به ویزای طلایی معروف است، از روز اول سپتامبر دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات جدید شامل افزایش حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت بود.

به گفته کیریاکوس میتسوتاکیس، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری برای اخذ ویزای طلایی در برخی از نقاط کشور از جمله تسالونیکی، میکونوس و سانتورینی و همچنین جزایری با جمعیت بیش از 3100 نفر از 500 هزار یورو به 800 هزار نفر افزایش یافته است. یورو .

سرمایه گذاران بین المللی ثروتمند در سایر نقاط یونان نیز باید به جای 250 هزار یورو، 400 هزار یورو برای خرید خانه خرج کنند.

با این حال، تحت این برنامه جدید، هنوز گزینه سرمایه گذاری 250000 یورو برای تبدیل املاک تجاری به ساختمان های مسکونی یا بازسازی ساختمان های فهرست شده وجود دارد.

نخست وزیر یونان گفت: طبق صحبتی که با وزیر دارایی داشتم، به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری در مناطقی با نرخ اجاره بالا هستیم.

اما آقای واردیکوس با اشاره به اینکه هنوز جزئیات اجرای این طرح و افزایش هزینه ها مشخص نیست، گفت: دولت باید در چند روز آینده جزئیات تبدیل املاک تجاری به مسکونی 250 هزار پوندی را مشخص کند. یورو شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه یک ملک تجاری باید حداقل برای پنج سال بیکار باشد.

ویزای طلایی سهم بزرگی از اقتصاد یونان را به خود اختصاص داد. بر اساس آمار منتشر شده، یونان در هفت ماهه نخست سال جاری 4734 درخواست طلایی ویزای طلایی را بررسی کرده که در نتیجه 1.2 میلیارد یورو به اقتصاد یونان وارد شده است. با این حال، هنوز 30000 درخواست وجود دارد که بررسی نشده اند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *