نظر سنجی رویترز و موسسه ایپسوس: کامالا هریس با اختلافی گسترده از ترامپ پیشی گرفته / به باور ۵۳ درصد رای‌دهندگان، هریس در مناظره با ترامپ برنده شده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: بر اساس آخرین نظرسنجی های انجام شده در آمریکا، نامزد حزب دموکرات با اختلاف زیادی از رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفت.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات، 47 درصد از آرا را با 5 درصد نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری خواه به دست آورد.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط رویترز و موسسه ایپسوس که عصر – توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، معاون رئیس جمهور آمریکا با 47 درصد در مقایسه با 42 درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفت و پس از مناظره علیه رئیس جمهور سابق همچنان به برتری خود ادامه داد. ، که رای دهندگان بیشتر معتقد بودند که برنده خواهد شد.

این نظرسنجی که بیش از دو روز پس از آخرین مناظره ترامپ و هریس انجام شد، حاکی از برتری فزاینده هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز و ایپسوس در 21 و 28 آگوست، هریس تنها یک درصد از رقیب خود عقب بود.

53 درصد از رای دهندگان بر این باورند که هریس در مناظره خود علیه رئیس جمهور سابق آمریکا پیروز شد و تنها 24 درصد ترامپ را برنده اعلام کردند. 52 درصد از رای دهندگان نیز گفتند که ترامپ در مناظره حواس پرت و بی تمرکز به نظر می رسد.

بسیاری از جمهوری خواهان نیز از عملکرد نامزد خود در مناظره گذشته ناراضی هستند. حدود 53 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه در این نظرسنجی گفتند که ترامپ در مناظره پیروز شد، در حالی که 91 درصد از دموکرات ها گفتند که هریس برنده شد. در میان جمهوری خواهان، 31 درصد گفتند هیچ کس برنده نشد و 14 درصد گفتند هریس بهتر از ترامپ عمل کرد.

در مجموع، وقتی از او پرسیده شد که کدام نامزد رفتار بهتری داشته است، رای دهندگان بیشتری به هریس رای دادند. از نظر شأن، نامزد حزب دموکرات عملکرد بهتری نسبت به رقیب جمهوری خواه خود داشت. 56 درصد از رای دهندگان هریس را باوقارتر توصیف کردند.

در این نظرسنجی از 1690 بزرگسال آمریکایی در سراسر کشور سوال شد. در حالی که نظرسنجی‌های ملی، از جمله آن‌هایی که رویترز و موسسه ایپسوس انجام می‌دهند، سیگنال‌های مهمی در مورد دیدگاه‌های رأی‌دهندگان در مورد جهت‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارائه می‌دهند، نتایج کالج انتخاباتی ایالت به ایالت، برنده نهایی را با تعداد کمی از ایالت‌ها مشخص می‌کند. به احتمال زیاد میدان جنگ باشد. آنها نتیجه انتخابات آمریکا را تعیین خواهند کرد.

اما هریس در ایالت های کلیدی نیز بهتر عمل کرد.

واشنگتن پست ساعاتی پس از اولین مناظره انتخاباتی هریس و ترامپ که روز چهارشنبه برگزار شد، در گزارشی از انتشار نظر گروهی از رای دهندگان آمریکایی در ایالت های با نفوذ و کلیدی خبر داد: آنها معتقدند عملکرد هریس بهتر بوده است.

این رسانه آمریکایی در ادامه به تغییر نظر رای دهندگان این ایالت ها پس از مناظره هریس و ترامپ در مقایسه با مناظره انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ترامپ اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد هریس از حمایت رای دهندگانی برخوردار است که به سمت مناظره گرایش دارند. او

با توجه به موفقیت هریس در اولین مناظره علیه ترامپ، کمپین او خواستار برگزاری دومین مناظره ریاست جمهوری است.

کمپین دموکرات از آمریکایی ها خواست تا مناظره دوم ریاست جمهوری را زودتر برنامه ریزی کنند، اما تاکنون نامزد جمهوری خواه با این درخواست موافقت نکرده است.

ترامپ در پاسخ به درخواست کمپین هریس مدعی شد که هریس خواهان مناظره دوم است «زیرا شکست خورده است».

انتخابات آمریکا قرار است پنجم نوامبر برگزار شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *