معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رای دیوان عدالت اداری

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انواع شمش طلا بدون محدودیت شکلی از پرداخت مالیات معاف هستند.

اداره حقوق و قراردادهای مالیاتی مهرماه سال جاری در نشریه ای اعلام کرد که بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انواع شمش طلا بدون محدودیت رسمی از پرداخت مالیات معاف هستند.

لازم به ذکر است که قانونگذار در تصمیم این مرجع کل در بند (9) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 هجری قمری تصریح کرده است که «انواع شمش طلا (وارداتی). و محلی)» و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی مورد حمایت «طلا 100 درصد» از پرداخت مالیات و عوارض معاف است و این حکم قانونگذار مطلق است و تفاوتی بین انواع شمش طلا در قانون وجود ندارد. وی در این حکم شکایت کرده و حکم قانونگذار را محدود و مقرر کرده است که منظور از شمش طلا با توجه به تعریف مندرج در مقررات واردات و صادرات فلزات گرانبها مصوب 1397/04/13 است کمیته و بانک هیئت اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و لذا جزء 1-9 جزء 9 یکی از مصادیق معافیت های مندرج در بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده بر خلاف قانون است. و مستند و در بند 1 ماده 12 و مواد 13 و 88 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1392 از تاریخ تصویب لغو می شود. این رأی در خصوص تشریفات و تصمیمات مراجع قضایی و اداری به استناد ماده 93 قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب 2/10/1302) صحیح و معیار کار است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *