هواشناسی: هشدار وقوع سیل در مازندران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: سازمان هواشناسی مازندران در خصوص فعالیت سامانه بارشی و خطر وقوع سیلاب در استان طی روزهای آینده هشدار نارنجی داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی، اعلام کرد با تشکیل جریان های شمالی همزمان با گذر امواج، از عصر – جمعه بارش باران (گاهی رگبار و رعد و برق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در استان خواهیم داشت. تا اواخر یکشنبه هفته آینده.

سیل، طغیان جاده ها و رودخانه ها، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال در تردد در جاده ها و جاده های کوهستانی و آسیب به سازه های ضعیف و ضعیف از پیامدهای این سامانه است.

به شهروندان توصیه می شود در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع مستقر نشوند، از چرای دام در کرانه ها و مناطق مرتفع خودداری کنند، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند، سازه های کم مقاومت با پی های سست را ارتقا دهند و سایر اقدامات را انجام دهند. اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

همچنین در اطلاعیه ای دیگر، سازمان هواشناسی مازندران اخطار نارنجی رنگ اعلام کرد و هرگونه فعالیت دریایی در آب های ساحلی این استان طی چهار روز آینده ناامن اعلام شد.

کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی نواحی ساحلی و دریایی را تحت تاثیر قرار می دهد، هشدار داد: علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق های کوچک و متوسط ​​و شناورهای صیادی و پاره شدن تورهای ماهیگیری، به ناوبری دریایی نیز آسیب وارد می کند. . تاسیسات ساحلی و آسیب به کشتی ها و قایق ها در اسکله.

مازندران حدود 480 کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر امتداد دارد و بزرگترین استان در بین سه استان شمالی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *