خبر خوش برای دستیاران پزشکی؛ افزایش حقوق از مهرماه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم بتوانیم با تخصیصی که به حوزه معاونت های پزشکی در سال جاری اختصاص داده شده، از مهرماه امسال مبلغی به حقوق این دستیاران اضافه کنیم.

دستیاران علوم پزشکی پزشکانی هستند که وقت تخصصی خود را در مراکز درمانی می گذرانند اما این دسته از خانواده نظام سلامت همواره نسبت به پرداخت حق الزحمه ناچیز خود معترض بوده اند.

ساعات کاری طولانی، خستگی چند روزه کار و شیفت کاری خسته کننده از مهم ترین دغدغه های دستیاران پزشکی در مراکز مختلف درمانی کشور است.

در دولت سیزدهم و ابتدای سال جاری تغییرات مثبتی در پرداخت این دسته از جامعه پزشکی به وجود آمد و شاهد افزایش حقوق آنها بودیم اما این دسته همچنان از این مبلغی که به آنها پرداخت می شود گلایه دارند.

بهرام عین الهی وزیر وقت بهداشت در ابتدای سال جاری از تصویب افزایش 45 درصدی حقوق دستیاران پزشکی برای سال 1403 در شورای دولت خبر داد و گفت: در ابتدای دولت به دستیاران پزشکی مجرد پرداخت شد. 2 میلیون و دستیاران متاهل 3 میلیون تومان. وزارت بهداشت در ماه های اول دولت، حقوق دستیاران را از محل درآمدهای ثابت افزایش داد.

وی ادامه داد: در سال 1401 هجری شمسی حقوق دستیاران مجرد و متاهل به ترتیب به 8 و 11 میلیون تومان رسید و این افزایش از محل درآمدهای اختصاص یافته به وزارت بهداشت پرداخت شد. در سال 1403 هجری قمری حکمی در بودجه عمومی برای افزایش حقوق دستیاران پزشک تصویب شد.

عین اللهی گفت: سازمان برنامه و بودجه حدود سه هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی اختصاص داده است و حقوق مددکاران مجرد نیز به ترتیب به 12 میلیون و 15 میلیون تومان افزایش می یابد که این میزان افزایش مصوب شده است. . توسط شورای دولت

اکنون ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حقوق دستیاران پزشکی از ابتدای سال افزایش یافته است، اما برخی از دانشگاه ها در این زمینه کوتاهی کرده اند، اظهار داشت: در این راستا دستمزد دستیاران پزشکی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به سازمان تنظیم مقررات اعلام کردیم که در صورت عدم پرداخت این هزینه ها از سوی دانشگاه به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اطلاع دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *