صبحانه خبری، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳؛ از سناریو‌ی جایگزینی اتباع خارجی به جای نخبگان ایرانی مهاجرت کرده تا توضیح ایران درمورد ذرات اورانیوم کشف شده در دو مکان ادعایی آژانس

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

نیروهای امنیتی عربستان در حال فیلمبرداری از تحرکات مقامات ایرانی در مراسم حج بودند
سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و عمره در آستانه سفرهای عمره با اشاره به محدودیت های اعمال شده از سوی عربستان در ایام حج گفت: نیروهای امنیتی سعودی از تمام تحرکات مقامات ایرانی فیلمبرداری می کردند و دوربین نصب می کردند. در خیمه های ایرانی برای مراسم «برائت از مشرکین».

هیچ مستشاری ایرانی در بحران سوریه آسیب ندیده است
سفارت ایران در واکنش به ادعای برخی رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که در جریان بمباران مصیاف رژیم صهیونیستی به مستشار ایرانی آسیبی نرسیده است. بر اساس این گزارش، برخی رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه مدعی شدند که این رژیم در حمله اخیر خود به منطقه مصیاف سوریه، گروهی از نظامیان از جمله دو ایرانی را با استفاده از چتربازان اسیر کرده است.

ادعای آمریکا: روسیه اولین محموله صدها موشک بالستیک را در ماه جاری از ایران دریافت کرد
معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، تهاجم روسیه است که بزرگترین تهدید در نوع خود برای کل اروپا است. وی مدعی شد روسیه اولین محموله صدها موشک بالستیک را در ماه جاری از ایران دریافت کرده است.

توضیح ایران در مورد ذرات اورانیوم کشف شده در دو سایت ادعایی آژانس
محسن نظیری، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تأیید کرد که ایران توضیحات خود را در خصوص دلایل احتمالی وجود ذرات اورانیوم در دو سایت ادعایی ارائه کرده است. با توجه به اینکه ایران تاکنون نتوانسته دلیل فنی برای حضور ذرات اورانیوم بیابد، منطقی است که عناصر خارجی، مانند خرابکاری و/یا اعمال مخرب، در آلودگی این سایت‌ها دست داشته‌اند.

فینالیست دوشیزه سوئیس در مخلوط کن خمیر شد
یک زن 38 ساله سوئیسی که فینالیست دوشیزه سوئیس 2007 بود توسط شوهرش به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. بر اساس نتایج کالبد شکافی، شوهر این زن به نام کریستینا جوکسیموویچ ابتدا او را خفه کرد و پس از بریدن و تکه تکه شدن اعضای بدنش، اعضای بدن او را داخل مخلوط کن انداخت و له کرد.

احمد خاتمی: بیعت با امام زمان این است که اکثریت حجاب داشته باشند.
یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری گفت: بیعت با امام زمان (عج) از بیعت با ولی امر جدایی ناپذیر است و موضوع مهم – اطاعت از ولیعهد است. ” عمر (سلام الله علیها) یعنی حافظ دین بیان کرد: برخی الحاد را مثال می زنند و بیعت با امام زمان (عج) برای اکثریت حجاب و پایبندی به دینشان است.

دوست من: بیایید همدیگر را بدنام نکنیم و از هم دفاع کنیم
کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: «به آبروی همدیگر لطمه نزنیم و روی پای همدیگر بایستیم و از همدیگر دفاع نکنیم». از هم متنفر نباشیم و فداکاری و عشق داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه خداوند فرد توبه کننده را محبوب خود معرفی کرده است، گفت: خداوند گناهکار را به دعوت خاصی فرا می خواند و او را می بخشد. همه ما بندگان خدا، کار خدا و مخلوق خدا هستیم. همه ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم.

تکرار ادعای جلیلی توسط الهادی
علم الهادی امام جمعه مشهد یادآور شد: اینکه با آمریکا و اروپا بنشینیم و از آنها بخواهیم از طریق مذاکره جلوی محاصره اقتصادی ما را بگیرند، مانند این است که به میدان نبرد برویم و به طرف مقابل بگوییم: لطفا اسلحه را زمین بگذارید. تحریم تسلیحاتی تحریم آمریکاست، آیا شما می‌خواهید از من بخواهید که اسلحه شما را زمین بگذارم، او ادعای جلیلی را تکرار کرد و گفت: بعد از برجام، 1300 جریمه جدید اضافه شد.

آمریکا علیه عوامل ایرانی به دلیل هک کمپین ترامپ جنایت اعلام کرد
آسوشیتدپرس نوشت: وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده شدن برای اعلام یک جرم جنایی مرتبط با هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 است. به نقل از دو منبع آگاه، ضمن اعلام این خبر، هنوز مشخص نیست که چنین اعلام جرمی چه زمانی ممکن است و مشخصا چه کسانی و چه کسانی را هدف قرار خواهد داد.

50 درصد مدارس تهران از نظر آتش سوزی ناایمن هستند
مدارس ظرف 10 روز بازگشایی می شوند و رئیس آتش نشانی می گوید از هر دو مدرسه در پایتخت یک مدرسه ناامن است. رئیس سازمان آتش نشانی می گوید که ما مدارس را از نظر ایمنی آتش نشانی نیز بررسی کرده ایم، اما “وضعیت خوبی ندارند” و از سال گذشته تاکنون حتی یک مورد دریافت نکرده ایم که مدرسه ای اقدامات ایمنی را انجام داده باشد.

سناریوی جایگزینی اتباع خارجی با نخبگان مهاجر
احمد بخشیش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وضعیت ساماندهی شهروندان در کشور گفت: سناریوهایی در خصوص حجم مهاجران در ایران وجود دارد که یکی از این سناریوها این است که به دلیل گستردگی آن مهاجران، نخبگان، پزشکیان و جوانان ایرانی به خارج از کشور مهاجرت می کنند و برخی از مسئولان ما … علاقه مند به جایگزینی نخبگان و جوانان ما با شهروندان هستند.

پزشکیان: چرا مسلمانان نمی توانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شوند و به نجف، کربلا، مکه و مدینه بروند؟
رئیس‌جمهور گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اروپایی‌ها نزدیک به صد سال است که یکدیگر را می‌کشند، اما این کشورهای اروپایی اکنون توافق کرده‌اند و به یک واحد پولی رسیده‌اند و برای منافع خود به ارتباط مستمر رسیده‌اند. می توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید. چرا مسلمانان نمی توانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شوند و به نجف، کربلا، مکه و مدینه بروند؟

ارائه مدلی از هوش مصنوعی که بتواند مانند یک انسان فکر کند
OpenAI، یک شرکت پیشرو در زمینه توسعه هوش مصنوعی، از عرضه محصول جدید خود خبر داد. مدلی از هوش مصنوعی که قادر به تفکر پیچیده و قادر به حل مسائل دشوار در زمینه‌های ریاضی، برنامه‌نویسی و علوم است، این محصول جدید که با نام صفر وان شناخته می‌شود، گامی بزرگ در جهت رساندن شناخت انسان به ماشین‌ها است. او هست

کشف گورستان زرتشتیان در آفریقا
یک تیم بین المللی از محققان گورهای سنگی مرموز را در مکانی دورافتاده در جزیره ماداگاسکار کشف کرده اند که به گفته آنها ممکن است منشأ زرتشتی داشته باشد. این سازه های صخره ای در منطقه Tiniki در جنوب ماداگاسکار قرار دارند و هنوز نمونه مشابهی در این جزیره یا سواحل شرق آفریقا یافت نشده است. طاقچه های سنگی تانیکی شبیه مکان های مختلف مربوط به مراسم تدفین زرتشتیان در سراسر ایران است که معمولاً به هزاره اول پس از میلاد یا قبل از آن باز می گردد.

پسر اسماعیل هنیه: با ردیابی گوشی پدرم دقیقاً آن را پیدا کردند
عبدالسلام هنیه فرزند شهید اسماعیل هنیه گفت: عاملان ترور با ردیابی تلفن همراه پدرم و با استفاده از موشک هدایت شونده نه هدایت شونده محل سکونت وی را در ساختمانی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تعیین کردند. موشک آنها آن را پرتاب کردند و یک وسیله انفجاری را هدف قرار دادند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *