رئیس سازمان سینمایی دولت رئیسی: ممنوع الکاری در هیچ دولتی ربطی به ارشاد ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری دانشجویان: محمد خزایی در برنامه هفت فیلم گفت: جلوگیری از کار در هر دولتی ربطی به بخشنامه ندارد.

ممنوعیت ربطی به وزارت آموزش و پرورش در هیچ دوره ای از حکومت و محل قضایی که باید در آن حکم صادر شود، ندارد.

الخزاعی که شب گذشته در برنامه هفت فیلم حضور داشت، گفت: 300 نفر ممنوع الفعالیت در سینما نداریم و این خبر را اشتباه اعلام کردند. حتی 30 نفر از سوی دولت ممنوع التصویر در صنعت سینما نیستند. از آقای سعید حجاریان می خواهم که تبرئه نکند. و نگذار بگویم خود آقای حجاریان در آن دوره با هنرمندانی مثل بهرام بیضایی و … چه کرد.

رئیس سازمان سینمایی سیزدهم کشور افزود: از شما می خواهم که ادامه تحصیل دهید. وقتی وارد سینما شدم حدود 400 نفر از مردم دور شدند. ممنوعیت هیچ ربطی به وزارت آموزش و پرورش در هیچ دوره ای از دولت ندارد و یک دستگاه قضایی باید بر اساس آن حکم ممنوعیت این هنرمند را صادر کند و این تصمیم شخصی نیست.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان داشت تلاش کردیم تا نهادهای امنیتی وارد فضای سینما نشوند و خودمان هم با هنرمندان وارد گفت وگو شدیم. ما خودمان با نزدیک به 2000 هنرمند در حال مذاکره برای حل مشکلاتشان بوده‌ایم، اما پرونده‌های برخی از هنرمندان کاملا قفل شده بود و این خارج از کنترل ما بود. در این مورد خود آقای اسماعیلی جلسات زیادی برای حل مشکلات هنرمندان برگزار کرد و با نهادهای مختلف رایزنی کرد. برخی از این 30 نفر ممنوع الکار با هنرمندان کشف حجاب مرتبط هستند.

برخی از این هنرمندان در خارج از کشور هستند و مدام علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند. مثلاً در کشور ما #حجاب قانون دارد و نمی توانیم قول بدهیم که چهره خوبی برای خود بسازیم. بارها اعلام کرده ایم که اگر برخی از بانوان هنرمند به حجاب پایبند باشند، فضای کار خواهند داشت، اما برخی این را قبول ندارند. ما هم نمی توانیم فیلمی را بدون حجاب روی پرده سینما نشان دهیم. آقای امیر جدیدی ممنوع الکار نیست و به تازگی برای کار جدیدش قرارداد بسته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *