علت آلودگی غیر منتظره هوای تهران چه بود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیر واحد پایش شرکت پایش کیفیت هوای تهران گفت: تداوم شرایط ناپایدار جوی و افزایش ناگهانی سرعت باد حوالی ساعت ۲۴ منجر به خیزش گرد و غبار و انتشار ذرات معلق در سطح شهر شد. تهران.

سولمس احدی درباره وقوع پدیده گرد و غبار و افزایش فزاینده آلاینده های معلق ذرات معلق به ویژه ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در ساعات پایانی 3 شهریور تا ساعات اولیه بامداد 3 شهریورماه، افزایش نسبی را نشان داد. در سرعت باد، و روند به سمت افزایش غلظت آلاینده های «ذرات معلق» و به دنبال آن آلاینده های «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» در مقادیر کمتر در ایستگاه های واقع در تهران، و. شرایط جوی ناپایدار در این ساعات وجود دارد و این ساعات با تاثیر محدود و متناوب سامانه بارشی همراه است.

وی ادامه داد: تداوم شرایط ناپایدار جوی و افزایش ناگهانی سرعت باد حوالی ساعت 24 با نیروی 13 متر بر ثانیه منجر به خیزش گرد و غبار و انتشار ذرات معلق در تهران شد که با توجه به جهت وزش باد، وزش باد جنوب غربی و غربی (برج هواشناسی مهرآباد) در این ساعات بیشترین غلظت «ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون» را در ایستگاه های واقع در مناطق غربی و جنوب غربی شهر از جمله ایستگاه های شهرداری منطقه 21 به ثبت رساندند. فتح (منطقه 9)، وردورد (منطقه 22)، شهرداری منطقه 19 و دانشگاه شریف (جنوب منطقه 2).

احدی افزود: در برخی ساعات غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در ایستگاه های مذکور به بیش از 1000 میکروگرم بر متر مکعب رسید و میانگین غلظت این آلاینده در ساعت 3 بامداد روز شنبه (24 شهریار) به حداکثر خود رسید. ). ) به 658 میکروگرم بر متر مکعب رسید. این شرایط به طور قابل توجهی عمق میدان دید را به 2 کیلومتر کاهش داد.

مدیر واحد پایش شرکت پایش کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اثر شرایط جوی حاکم، میانگین شاخص آنلاین کیفیت هوا در ساعت 22 جمعه برای گروه‌های حساس ناسالم و در ساعت 1 بامداد روز جمعه ناسالم بود. 24 سپتامبر برای عموم مردم ناسالم بود (شماره 184) و سپس در ساعت 2 با شماره (245) به وضعیت بسیار ناسالم رسید. در این حالت، اندیکاتور خط ایستگاه های شهر تهران در ساعات 3 تا 5 بامداد روز شنبه با اندیکاتور بالای 300 در وضعیت وخیمی قرار گرفت و پس از این زمان با کاهش تدریجی غلظت معلق در وضعیت وخیمی قرار گرفت. ایستگاه ها در ساعات اولیه بامداد کیفیت هوا برای گروه های حساس به حد ناسالم رسید.

عهدی در پایان تصریح کرد: کاهش غلظت در مورد ذرات معلق بزرگتر (ذرات معلق کمتر از 10 میکرون) با سرعت بیشتری و در ذرات ریز (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) کاهش می یابد. با سرعت کمتری رخ داد. بنابراین میانگین شاخص ۲۴ ساعته ایستگاه‌های شهر تهران در ساعت ۸ صبح برای آلاینده‌های «ذرات زیر ۲.۵ میکرون» و «ذرات زیر ۱۰ میکرون» ۱۳۱ و ۱۱۹ ثبت شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *