ظریف: اگر حمایت آقا نبود تکه بزرگ من گوشم بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرآنلاین: محمدجواد ظریف درباره قانون مشاغل حساس گفت: فرزندانم در ایران زندگی می کنند. دیگران نمی توانند ادعا کنند که خودشان نمی توانند ویزا بگیرند. زمانی که وزیر امور خارجه بودم، در سال های آخر وزارتم، فقط یکی دو بار ویزای ورود به آمریکا را گرفتم. بسیاری از درخواست‌های ویزای من از جمله برای حضور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ویزای من را نگرفتند که برای مرحوم شهید امیرعبداللهیان هرگز این کار را نکردند. یا آقای باقری که سرپرست وزارت امور خارجه بود در جلسات شورای امنیت شرکت می کرد و سخنرانی می کرد. اما ویزای من را به دلیل ممنوعیت اعمال شده به من ندادند. برخی از آنها با ترامپ آشنا شدند، بنابراین می بینید که او را نیز تحریم کردند. خیلی ممنون که از تصمیم آقای ترامپ خوشحال شدید.

وی در پاسخ به اینکه با وجود این قانون چگونه به دولت بازگشته اید، گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده توسط آقای رئیس جمهور.

وی در پاسخ به کسب مجوز گفت: من نمی دانم برای من آمریکایی ها می گویند که شما باید در حد حق خود صحبت کنید. دستمزدم اجازه نمی دهد بیشتر از این فکر کنم. بعد از رایزنی ها آقای رئیس جمهور به من گفتند که مشکلی نیست و من به کارم ادامه می دهم. از ایشان خواستم که کتباً به من اطلاع دهند و ایشان نیز سخاوتمند بودند و کتباً به من اطلاع دادند و با دریافت این ابلاغ کتبی به دیدار مقام معظم رهبری رفتم و به همین دلیل دیر رسیدم. منظورم این است که علت دیر آمدنم این بود که وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم ابلاغ کتبی دریافت کردم و 5 دقیقه تاخیر داشتم.

وی درباره شایعه ای در این زمینه گفت: آن شایعه صحت ندارد و نمی دانم چه شیر کثیفی از من پیدا کرده اند. در روحیه آنها نیست که این کارها را انجام دهند.

ایشان در جواب فرمودند که رهبری شما را دوست دارند و فرمودند: همیشه مرا دوست داشتند و با من بسیار رفتار کردند.

وی همچنین در پاسخ به حمایت رهبری از توافق هسته ای گفت: اگر حمایت شما نبود گوشم را از دست می دادم.

وی در پایان در خصوص احتمال تغییر قانون مشاغل حساس گفت: اطلاعی ندارم. خیلی هم به من مربوط نیست. وظیفه من فقط به این دلیل بود که به ضرورت اجرای قانون چه خوب و چه بد اعتقاد دارم و به همین دلیل در 25 مرداد قبل از هر کاری… چون بین 20 تا 25 مرداد بیشتر درگیر شورای راهبری بودم و تعیین پیشنهادات وزرا در سمت معاونت راهبردی هیچ اقدامی نکردم و به محض اطلاع از قانون استعفای خود را تقدیم کردم. به همین دلیل استعفا ندادم. من استعفا دادم چون کاری برای استعفا نکردم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *