صبحانه خبری، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳؛ از بازگشت برخی از اساتید اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و اعلام آمادگی دولت برای تبدیل زندان اوین به دانشگاه تا تایید ممنوع الکار شدن ۳۰ بازیگر در دولت رئیسی و تشبیه سیاست‌های فرهنگی دولت قبل به اقدامات استالین توسط مسعود فراستی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

بازگشت برخی اساتید اخراجی و تعلیق شده به دانشگاه
سیما الصراف وزیر علوم در پاسخ به سوالی: آیا اساتیدی هستند که در دوره قبل تعلیق یا عزل شده باشند اما در دولت جدید به دانشگاه بازگشتند؟ گفت: بله، کم و بیش برگشته اند، اما نمی دانم چند نفر هستند. وی تاکید کرد: به عنوان یک قاعده کلی نمی‌توانیم در امور قضایی در مورد دانشجویان بازداشتی یا اساتید یا کسانی که پرونده قضایی دارند دخالت کنیم، اما در مورد پرونده دانشجویان و اعضای هیئت علمی که ممکن است درگیر شوند، تفاهم بسیار خوبی با قوه قضائیه داریم. این موارد.» موارد و حوادث به کارگروه بپیوندید و نظرات ما را بشنوید.

تصویب ممنوعیت 30 نماینده از ریاست جمهوری
الخزاعی گفت: دولت های انقلابی و اصولگرا معمولاً شجاع ترند چرا که مأموریتشان برای خودشان روشن است زیرا دکترین دارند و بر اساس آن تا آخر پیش می روند. اکنون معتقدم تا زمانی که سر کار هستم اجازه اکران فیلم بدون حجاب را در اکران سینما نخواهم داد مگر اینکه قوانین کشور تغییر کند که در این صورت دیگر رئیس فیلم نخواهم بود. . سازماندهی شده است. وی گفت: 300 نفر ممنوع الفعالیت در سینما نداریم که این خبر را نادرست اعلام کنند. حتی 30 نفر از سوی دولت ممنوع التصویر در صنعت سینما نیستند.

علی باقری دبیر شورای راهبردی روابط خارجی شد
در مراسم تودیع سید عباس عراقچی، علی باقری کنی دبیر سابق این شورا به عنوان عضو جدید و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و تلاش های عراقچی در دوران دبیری شورای راهبردی روابط خارجی معرفی شد. روابط ارائه شد. از شورا قدردانی شد.

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به ایران
رسانه های عربی از تحرکات و تلاش مصر برای کاهش تنش در منطقه دریای سرخ خبر دادند و گفتند که قاهره به دنبال یافتن فرمولی برای حل بحران سیاسی یمن از طریق ارتباط با انصارالله و ایران است. العربی الجدید مدعی شد که بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر نیز در روزهای آینده به تهران سفر خواهد کرد تا درباره اقدامات مشترک در این زمینه گفتگو کند.

ظریف: من به صورت غیر رسمی به وزارت خارجه کمک می کنم
معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: از ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی کار کنم و از معاونت سیاسی دوری کنم تا نقش وزیر امور خارجه پررنگ نشود. اکنون، با توجه به تجربه سیاست خارجی ام، به ارائه کمک های غیررسمی به وزارت امور خارجه ادامه خواهم داد، اما تمرکز اصلی من بر مسائل استراتژیک و توسعه انسانی خواهد بود.

اعلام آمادگی دولت برای تبدیل زندان اوین به دانشگاه
معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا عارف گفت: آمادگی داریم تصمیم واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع ملت است و این پیام را به دنیا می‌دهیم که ما زندان را به دانشگاه تبدیل خواهیم کرد. 21 سال از این تصمیم می گذرد و امیدواریم به سن پیری نرسد.

مقایسه مسعود فراستی بین سیاست های فرهنگی دولت رئیس جمهور و اقدامات استالین
مسعود فرشی منتقد سینما با انتقاد شدید از سیاست های فرهنگی در دوران ابراهیم رئیسی به حبس، ممنوعیت کار و حصر خانگی بازیگران زن پس از حوادث 1401 اشاره کرد و گفت: این اقدامات مرا به یاد دوران استالین در شوروی می اندازد. اتحادیه. . او گفت: زندان، ممنوعیت کار و خانه نشینی بازیگران مرا به یاد دوران استالین انداخت. وی افزود: “اگر آنها می ماندند، معلوم نبود که اخراج هایی مشابه سیبری صورت نمی گرفت.” فراستی گفت: سیاست اقتصادی ما در این سه سال فاجعه بوده اما سیاست فرهنگی ما یک قدم جلوتر از آن بوده است!

کیفیت هوای تهران بنفش است
بر اساس داده های شرکت پایش کیفیت هوای تهران، صبح دیروز میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه پایتخت بر اساس ذرات معلق با اندازه کمتر از 10 میکرون با شاخص 242 رنگ بنفش و بسیار ناسالم را نشان داد. وضعیت. همچنین کیفیت هوای 6 ایستگاه تهران با شاخص بیش از 300 در وضعیت قهوه ای و خطرناک قرار داشت.

کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو
مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2024 بحرین از 16 دسامبر آغاز می شود. کیانوش رستمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک ریو و لندن نیز در این دو مسابقه شرکت می کند اما برای ایران وزنه نمی زند و به هیئت کشوری دیگر می رود.

ما صحبت کرده ایم، اما باید بر اساس احترام متقابل باشد
عباس عراقچی وزیر امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: آماده گفت‌وگو هستیم، اما نه گفت‌وگو تحت فشار. آنها راه شکست خورده ای را طی می کنند و جمهوری اسلامی همیشه راه درست خود را طی می کند.

زاکانی: چمران گفت نمی خواهم شما به شورا بیایید
زاکانی با بیان اینکه مجوز شروع پروژه ها توسط دستگاه های مختلف تا دو سال اعتبار دارد، یادآور شد: به رئیس شورا گفتیم قبل از سفر به این سوال پاسخ دهند اما رئیس شورا اعلام کرد که این سوال مطرح شده است. چون ما مراحل اصل 83 را طی کرده ایم و عدم انجام آن غیرقانونی است در حالی که ایشان ما را متهم به عدم پاسخگویی کردند. اگر جواب داد، از پاسخ شما استقبال می کنم.

در این حراج 3700 تن چای دباش به فروش رسید
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی گفت: 3 هزار و 700 تن چای دباش در مزایده های این سازمان در استانداری های مختلف به فروش رفت و 18 هزار تن آن باقی مانده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *