آخرین آمار عربستان از شمار جان باختگان حج

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: بر اساس اظهارات فهد الجلجل، وزیر بهداشت عربستان، تاکنون 1301 زائر بیت الله الحرام جان باخته اند.

بر اساس این گزارش 83 درصد متوفیان مجوز حج نداشتند. این افراد بیشتر به دلیل پیمودن مسافت های طولانی زیر نور خورشید بدون سرپناه و استراحت دچار گرمازدگی می شوند.

بر اساس این گزارش، جان باختگان شامل افراد مسن و بیماران مزمن بوده است.

در عین حال، الجلجل گفت که مراکز بهداشتی عربستان تعداد زیادی از مبتلایان به گرمازدگی را در حج امسال تحت مراقبت های پزشکی قرار دادند. برخی از این افراد هنوز تحت درمان هستند.

وزیر بهداشت عربستان با اشاره به اینکه وزارت تحت رهبری وی تلاش های زیادی برای افزایش آگاهی در مورد خطرات گرمازدگی انجام داده است، بر اهمیت در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

الجلجل افزود: این وزارتخانه تمامی گزارشات مربوط به حوادث آفتاب زدگی را ثبت و با خانواده قربانیان در ارتباط بود.

وی ادامه داد: تعدادی از مالباختگان بدون کسب مجوز در مراسم حج شرکت کردند و هیچ مدرک شناسایی نداشتند. بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت اقدامات لازم را برای شناسایی قربانیان و ارتباط با خانواده قربانیان انجام داده است. همچنین اقدامات لازم برای دفن آنها در مکه و صدور گواهی فوت برای متوفیان انجام شد.

با وجود جان باختن بیش از 1300 زائر خانه خدا، الجلجل تاکید کرد که مؤسسات ارائه دهنده خدمات بهداشتی در موسم حج امسال با موفقیت عمل کردند و هیچ بیماری یا اپیدمی گسترده ای ثبت نکردند.

وی گفت: مراکز بهداشتی درمانی عربستان در موسم حج امسال بیش از 465 هزار خدمات تخصصی پزشکی ارائه کردند که از این تعداد 141 هزار مورد به افراد فاقد مجوز حج اختصاص یافت.

الجلجل افزود: وضعیت سلامت زائران به ویژه با توجه به دمای بالای اماکن متبرکه مطلوب بود.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه اعلام کرد: بر اساس آمار جمع آوری شده توسط این آژانس، امسال 980 زائر از ملیت های مختلف در پادشاهی عربستان جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، مصر، اندونزی، هند، اردن، تونس و کردستان عراق کشورهایی بودند که بیشترین تلفات را در موسم حج امسال داشتند.

بر اساس گزارش دولت عربستان، یک میلیون و 800 هزار نفر از جمله 200 هزار زائر سعودی در این مراسم شرکت کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *