محیط زیست: بازداشت دو چوپان به علت آتش‌سوزی پارک ملی ساریگل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری دو دامدار در پی آتش سوزی در پارک ملی ساریگل خبر داد.

رضا شکریان با اشاره به اینکه در هفته های گذشته شاهد آتش سوزی در عرصه های طبیعی محیط زیست این استان بودیم، اظهار داشت: یکی از این مناطق پارک ملی سریجال بود که در این راستا دو چوپان به دلیل سهل انگاری دستگیر و دستگیر شدند. یک تخلف صادر و مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته در مجموع 410 هکتار از عرصه های طبیعی استانداری طعمه حریق شد که همه آتش سوزی ها توسط انسان رخ داده است.

شکریان گفت: در دو مرحله آتش سوزی در میدان سرجال و سلوک شهرستان اسفرین رخ داد که منجر به سوختن 380 هکتار از میدان ها شد. آتش سوزی در منطقه جلیل و سیرانی شیروان نیز 15 هکتار از مزارع را در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه انسان ها عامل همه این آتش سوزی ها هستند، گفت: چوپانان، گردشگران و طبیعت گردان و سهل انگاری آنها در ایجاد آتش سوزی در عرصه های طبیعی عامل اصلی این حوادث هستند.

علی اسدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه عوامل طبیعی و انسانی در بروز این آتش سوزی ها نقش داشته است، گفت: وقوع بارندگی، پوشش انبوه علوفه در مراتع، خشکی آنها در این بازه زمانی و دمای بالای هوا از عوامل آتش سوزی طبیعی است. از طرفی انداختن بطری یا لیوان آب به داخل مرتع مانند ذره بین عمل می کند و باعث آتش سوزی می شود.

اسدی به کشاورزان توصیه کرد که از آتش زدن زمین های کشاورزی خود کاملاً خودداری کنند و در صورت وقوع این اتفاق از خاموش شدن آنها اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: برخی آتش سوزی ها توسط مردم ایجاد می شود و به مناطق طبیعی سرایت می کند و کشاورزان باید این موضوع را جدی بگیرند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *