متا فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: متا، شرکت مالک فیس بوک، اعلام کرد که برخی از رسانه های دولتی روسیه را مسدود خواهد کرد. بر اساس ادعاهای متا، شبکه های مورد بحث از روش های مختلفی برای تبلیغات، انتشار اطلاعات نادرست و ترویج دیدگاه های دولت روسیه استفاده می کردند و در عین حال خود را به نوعی از سیستم های نظارتی متا پنهان می کردند. در نتیجه این شرکت قصد دارد با مسدود کردن این شبکه ها از تاثیر منفی آنها بر کاربران فضای مجازی جلوگیری کند.

متا گزارش داد که به دلایل فوق، فعالیت راشا تودی (RT)، Rossiya Segodnya و سایر رسانه های مرتبط روسیه در این زمینه ممنوع خواهد شد. انتظار می رود این ممنوعیت در چند روز آینده تکمیل شود.

رسانه های روسی را در متا مسدود کنید

رسانه های روسی به دلیل به اصطلاح نفوذ در کشورهای غربی و اعتقادات مردم، تحت سانسور شدید مدیران بسترهای مجازی قرار دارند. اقدام متا همچنین نشان دهنده نگرش بزرگترین شرکت پلت فرم اجتماعی به رسانه دولتی روسیه است.

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022، متا مانند سایر شبکه های اجتماعی با درخواست اتحادیه اروپا، بریتانیا و اوکراین برای تعلیق فعالیت برخی رسانه های دولتی روسیه موافقت کرد. دو سال پیش متا نیز اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت این رسانه ها انجام داد. از جمله مسدود کردن تبلیغات توسط این رسانه ها و محدود کردن دسترسی به محتوای آنها.

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده تلویزیون دولتی روسیه را به پرداخت 10 میلیون دلار به شرکتی در تنسی متهم کرد. آمریکایی ها اعلام کردند که این شبکه قصد دارد با پرداخت این مبلغ، دیدگاه ها و نظرات دولت روسیه را در قالب حساب های کاربری آمریکایی به مخاطبان شبکه های اجتماعی منتقل کند. از سوی دیگر، شواهدی به دست آمد که نشان می‌دهد برخی ویدیوهای منتشر شده توسط افراد راست‌گرا با موضوعاتی مانند مهاجرت، جنسیت و اقتصاد به‌طور مخفیانه توسط دو کارمند رسانه راشا تودی ویرایش و کارگردانی شده است.

هفته گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، رسانه RT را «بازوی اطلاعاتی دولت روسیه» توصیف کرد و تحریم‌های جدیدی را علیه آن وضع کرد. این دیپلمات ارشد آمریکایی نیز اخیرا اعلام کرده است که این شبکه به دنبال تضعیف دموکراسی در آمریکا است. این اظهارات واکنش شبکه RT را برانگیخت که آن را “آخرین تئوری توطئه آمریکایی” علیه روسیه توصیف کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *