رئیس دیوان عالی: در انتصاباتی که شاهد آن هستیم، برخی افرادی سابقۀ خوبی ندارند/ این به نفع نظام اسلامی نیست که تحت عنوان وفاق ملی همۀ افراد باسابقه خوب و بد و مُحسن و مُسی را در یک‌جا جمع کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در انتصاباتی که شاهد آن هستیم عده ای سابقه خوبی ندارند و به دستور امیرالمومنین علی (علیه السلام) این موضوع در صلاحیت نیست. مصلحت نظام اسلامی که تحت عنوان اجماع ملی همه افراد با سوابق خوب و بد را منصوب می کند، محسن و موسی در بیایید دور هم جمع شویم که اگر این گونه عمل کنیم، افراد خوب و خوب دلسرد می شوند و افراد بد. تشویق خواهد شد. بخاطر رفتار بدشون

به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، جلسه کمیسیون عمومی جزایی دیوان عالی کشور صبح سه شنبه 27 شهریور ماه با حضور رئیس جمهور، معاونین و قضات عالی رتبه کشور برگزار شد. دادگاه عالی رئیس دیوان عالی کشور و نماینده دادستان کل کشور در سالن، آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) را به آیت الله محمدی گیلانی و حجت الاسلام محمدجعفر منتظری تبریک گفتند. و امام جعفر صادق علیه السلام به جهان اسلام فرمود: پیام ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام این است که جهان اسلام پس از پیامبر اعظم دچار اختلافات و حوادث ناگوار بود و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) و آنچه پس از آن اتفاق افتاد، جهان اسلام را از برکات خلفا محروم کرد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: نمونه ای از این اتفاقات اقامت 25 ساله امیرالمومنین علی علیه السلام است و پنج سالی که ایشان در منصب حکومت سپری کردند نتوانستند گسترش پیدا کنند آنطور که باید و چنین بودند. آنها درگیر توطئه های داخلی بودند تا جایی که نتوانستند مبانی اسلام را به جهان بشریت عرضه کنند و پیامبر را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند تا اینکه امام باقر (علیه السلام) عصر امام زمان (عج) بود. صادق (صلی الله علیه و آله و سلم) و رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) مدرسه الحقه جعفریه گسترش یافت و دانشگاهی که امام صادق (علیه السلام) تأسیس کرد توانستند و تربیت کنند. تعداد کثیری از دانش آموزان در آن، برای تأمین نیازهای جهان اسلام برای زندگی مسلمانان که در تاریخ این تحول عظیم ثبت و ضبط شده است و خدا را شاکریم و مفتخریم که در این راه گام برمی داریم. از مکتب امامت و ولایت و بهره مندی از برکات این مدرسه.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به فلسفه هفته وحدت اشاره کرد و افزود: حوادثی که در ابتدای اسلام رخ داد جهان اسلام را متفرق کرد و هدف اولیه دشمنان اسلام جلوگیری از ظهور کامل اسلام بود. و به طور همه جانبه در جهان بشریت و – شاهد آثار بد این تفرقه و جدایی هستیم و دشمن با لطیف الحیلی و دیروز در بیانات دبیرکل سعی در ایجاد تفرقه در امت اسلامی دارد. مقام معظم رهبری فرمودند نباید اجازه داد دشمن به اهداف شوم خود در جهت تجزیه و تجزیه دست یابد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نتایج تفرقه در جهان اسلام گفت: ما شاهد نتیجه تفرقه بین امت اسلامی در طول 1400 سال اسلام از جمله رژیم منحوس رژیم صهیونیستی هستیم که مستقر شد. حدود 80 سال در قلب جهان اسلام قرار داشت و جزئی از سرزمین غصبی امت اسلامی بود و شاهد هستیم که عمده قدرت باطلی که صهیونیسم با حمایت استکبار جهانی به دست آورده است، ناشی از تفرقه است. اگر جهان اسلام از اتحاد و هماهنگی با یکدیگر برخوردار بود، چنین رژیمی نمی توانست در منطقه فعالیت کند و – تلاش می کنند که این وحدت وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به آیات و روایات مربوط به وحدت خاطرنشان کرد: درباره وحدت جامعه اسلامی در آیات بسیاری از جمله آیه شریفه 103 سوره آل عمران که می فرماید: «وَ چَسْبَعُوا الْمُوْحَدُونَ. ریسمان» «خدایا متحد شو و تفرقه نیانداز» و در احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین از علی. بارها ذکر شده است و ما باید به اصول مکتب جعفری پایبند باشیم. مکتب و اتحاد با امت اسلامی، اما این وحدت به این معنا نیست که اصول اصیل دینی خود را رها کنیم، بلکه باید بر مشترکات این دوره تأکید کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نحوه اداره حکومت اسلامی خطاب به جناب رئیس جمهور گفت: باید برخی از دستورات امیرالمومنین علی (علیه السلام) را در خصوص خدمت به مالک اشتر برسانم. از ایالت شما جناب عالی که میفرمایید: نیکی و مسیح در خانه شما نخواهد بود، زیرا در آن یک قربانی برای اهل نیکی و بزرگ کردن آنها به عنوان قوم عیسی مسیح است، و من این کار را نکردم. من از آنها چیزی می خواهم، اما از خودم نپرسیدم. یعنى اى مالک، نیکوکار و بدکار در برابر تو مساوى نیستند، این عمل باعث مى‏شود که نیکوکار نخواهند، بدکار را به بدى تشویق مى‏کند، و با همه همان گونه رفتار مى‏کند. خودش را مقید به انجام آن کرد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه تفسیر کلام امیرالمؤمنین گفت: ایشان در سخنرانی های تبلیغاتی خود در دوران انتخابات و پس از آن در دوران ریاست جمهوری خود به آیاتی از قرآن کریم و احادیث و خطبه های امام علی(ع) استناد کردند. رویکرد بلاغت که مایه مباهات و افتخار نظام اسلامی است اما در انتصاباتی که شاهد آن هستیم عده ای کارنامه خوبی ندارند و به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام) سابقه خوبی ندارد به نفع نظام اسلامی است که همه افراد خوب و بد، صالح و بد در یک مکان تحت عنوان وحدت ملی جمع شوند. برای عمل، افراد خوب و نیکوکار دلسرد می شوند و افراد بد به بدرفتاری تشویق می شوند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به نشست خبری روز گذشته رئیس‌جمهور گفت: دیروز خانمی با لباس نامناسب در حالی که پشت تریبون ایستاده بود، گشت ارشاد را به سخره گرفت و آقای رئیس‌جمهور هم گفت که گشت ارشاد هنوز آنجاست. آنجا و من را اذیت می کند؟» و قول دادند که با آن برخورد کنند و بگویند اگر قرار است گشت ارشاد با آن برخورد کند، باید با وضعیت نامناسب حجاب آن فرد و ارزش ها هم برخورد شود. نباید تجاوز کرد و خون گرانقدر شهدا پایمال نشود و وقتی آن بانوی مشروط حرف زشتی از حجاب می زند، انتظار می رود رئیس جمهور ایران اسلامی در پخش زنده سیما موضع درستی بگیرد. البته در کانال مسئله حجاب باید کار فرهنگی و تبلیغاتی و سرمایه گذاری آموزشی در مدارس صورت گیرد و آخرین نهادها نیز نیروی انتظامی و قوه قضائیه هستند که باید اقدام کنند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: – در سفرهای مختلف به اقصی نقاط کشور بسیاری از مردم و مسئولان دلسوز نظام و انقلاب نارضایتی خود را از موضوع حجاب اعلام می کنند. انشاءالله خداوند به همه ما توفیق دهد تا آنچه را که مورد رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج) است انجام دهیم. ما وظیفه داریم از رئیس جمهور محترم حمایت و حمایت کنیم و هر جا که نیاز به کمک دارند کمک کنیم و البته هر جا که نیاز به تذکر است تذکر بدهیم و دانشجویی مثل من در هر زمان و هر مکان در مقابل مشکلات و ناهنجاری هایی که متوجه می شود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان سخنان افتتاحیه این جلسه گفت: از مساعدت و اهتمام ریاست محترم قوه قضائیه در رفع مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی و اداری دستگاه قضایی کمال تشکر و قدردانی را داریم. . همچنین باخبر شدیم که آقای سید علی معینی رئیس سابق شعبه پنجم دادگاه و آن مرحوم از فرزندان بزرگ کشور بودند که به رحمت خدا رفتند.

در ادامه رسیدگی به پرونده کیفری در حال انجام با موضوع قتل عمد با چاقو در دستور کار هیأت عمومی دیوان عالی کشور قرار گرفت که موضوع اختلاف شعبه چهارم دادگاه کیفری استان خوزستان با … دادگاه خوزستان قرار گرفت. بند 35 دیوان عالی کشور تشکیل شد.

شعبه 4 دادگاه کیفری استان خوزستان قتل را عمد دانسته و به استناد ماده 290 قانون مجازات اسلامی حکم قصاص نفس را صادر کرده است، اما شعبه 35 دیوان عالی کشور پرونده را دفاع مشروع و مطابق با آن دانسته است. با ماده 302 قانون مجازات اسلامی که در ادامه با تبادل نظر و استماع نظر نماینده دادستان کل کشور، هیأت عمومی مرکب از شعب کیفری دیوان عالی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رأی شعبه چهارم دادگاه کیفری استان خوزستان صحیح است.

شایان ذکر است؛ سپس مشروح مذاکرات هیأت عمومی دیوان عالی کشور اعم از کیفری و حقوقی در مجلد سالانه از طریق نشریات هیأت عمومی دیوان عالی کشور منتشر خواهد شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *