سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روزنامه ایران: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار دوجانبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت و هشتمین کنفرانس عمومی سازمان انرژی اتمی از سفر آتی خود به ایران خبر داد. آژانس انرژی وین گروسی با انتشار پیامی در سایت اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و بررسی اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس، گفت: به زودی برای سفرهای مهم به تهران سفر خواهم کرد. ” جلسات سیاسی و فنی

اسلامی همچنین در سخنان خود به دیدار با مدیرکل آژانس و بررسی وضعیت فدراسیون بین المللی صنایع هسته ای اشاره کرد و گفت: به آقای گروسی اطلاع داده شد که با جدیت در حال پیگیری توسعه صنعت هسته ای ایران هستیم. که در چارچوب توافق هسته ای ایران قرار می گیرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی البته با حمایت آژانس. وی با بیان اینکه در این نشست پیشنهاد شد آژانس بین المللی انرژی اتمی بتواند از فرصت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قطب منطقه ای بهره برداری کند، افزود: این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت. . معاون رئیس جمهور افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد گفت و گوهای سازنده در زمینه مسائل هسته ای مطرح شده در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک با اصلاح برنامه ها و ادامه بازدیدها به گونه ای ادامه یابد که منافع و منافع ایران فراهم شود. اسلامی در ارزیابی مثبت خود از این نشست گفت: پیشرفت مذاکرات جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به نظر من این دیدار گامی رو به جلو است. مهم ترین پیام این دیدار این بود که دنیا بداند رابطه ایران با آژانس به صورت پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با فشار روانی و باج خواهی به این روند آسیبی وارد نخواهد شد و ما به نوعی روند را دنبال خواهیم کرد. که منافع ایران را تامین می کند.

کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که تا روز جمعه ادامه دارد، یکی از نهادهای اصلی سیاست گذاری این سازمان بین المللی است که متشکل از تمامی کشورهای عضو است. این کنفرانس هر ساله در ماه سپتامبر در مقر آژانس در وین برگزار می شود و طی آن نمایندگان بلندپایه کشورهای عضو در مورد برخی موضوعات بحث می کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *