ایران حمله علیه سفیر ایران را پیگیری خواهد کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای از ادامه جدی حمله ایران به سفیر خود در لبنان از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است. اسرائیل را به شدت محکوم کند. اقدامات تروریستی و جنایات هولناک

امیر سعید ایرانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش و روسای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله به سفیر خود در لبنان را که منجر به مجروحیت شد، محکوم کرد، موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی حق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخگویی به این جنایت شنیع محفوظ می داند. و نقض قوانین .

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: این جنایت هولناک که به صورت گسترده، سیستماتیک و با هدف کشتار، کشتار و ایجاد رنج و صدمات سنگین به مردم غیرنظامی انجام شد، جنایت محسوب می شود. علیه بشریت این امر بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایات وحشیانه از جمله جنایات جنگی و نسل کشی علیه فلسطینیان، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است. رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی کاملا ضروری است و جامعه جهانی باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت مقامات صهیونیستی اقدام کند.

ایرانی تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید اقدامات تروریستی و جنایات هولناک اسرائیل علیه رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین نقض حاکمیت و حاکمیت لبنان را به شدت محکوم کنند. تمامیت ارضی حملات و هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی.

متن کامل پیام امیر سعید عرفانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان به آنتونیو گوترش.

دبیرکل سازمان ملل، ساموئل زبوگار، رئیس شورای امنیت، و فیلمون یانگ، رئیس هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم ترین

جناب عالی

این نامه را برای جلب توجه شما به حملات تروریستی بزدلانه و شنیع علیه غیرنظامیان لبنانی و اقدام تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان توسط رژیم اسرائیل و همچنین هدف قرار دادن سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ارسال می کنم.

بنابر گزارش مقامات لبنانی، بعد از ظهر روز سه شنبه 17 سپتامبر 2024، حدود ساعت 15:30 (به وقت محلی)، رژیم اسرائیل در اقدامی تحریک آمیز عمدی با هدف کشتار جمعی و کشتار غیرنظامیان لبنانی را به اسارت گرفت. انفجار تجهیزات ارتباطی در بیروت

این حملات جنایتکارانه و تروریستی منجر به کشته شدن حداقل 11 غیرنظامی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر از جمله سفیر ایران در لبنان شد که مجروح شد.

جمهوری اسلامی ایران خرابکاری و اقدامات تروریستی رژیم یاغی اسرائیل را به شدت محکوم می کند. در این راستا توجه اعضای شورای امنیت را به نکات زیر جلب می کنم

اقدامات بین المللی غیرقانونی رژیم صهیونیستی ماهیت تروریستی دارد و هدف آن تشدید تنش در منطقه و افزایش تهدید صلح و امنیت منطقه است. شکی نیست که رژیم اسرائیل مسئولیت کامل ارتکاب چنین جنایات هولناکی را بر عهده دارد.

این اقدامات تروریستی نقض آشکار اصول و قواعد اساسی حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق بین الملل حقوق بشر و همچنین مفاد کنوانسیون وین در مورد دیپلماسی و حقوق بشر است. روابط امنیتی 1961. کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص 1973 و دارای حمایت بین المللی از جمله نمایندگان دیپلماتیک است.

اقدامات تروریستی مداوم و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است. کشورهای غربی به ویژه آمریکا به عنوان متحد استراتژیک رژیم اسرائیل با حمایت بی قید و شرط خود که به عنوان حمایت آهنین از این رژیم شناخته می شود، مسئولیت بین المللی تمامی اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر را بر عهده دارند.

جمهوری اسلامی ایران حمله به سفیر خود در لبنان را که منجر به مجروح شدن وی شد با جدیت پیگیری خواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم را برای پاسخگویی به این جنایت شنیع و نقض قوانین انجام دهد. .

این جنایت هولناک که گسترده، سیستماتیک و با هدف کشتار، کشتار و ایجاد رنج و صدمات شدید به مردم غیرنظامی انجام شد، جنایت علیه بشریت است. این امر بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایات وحشیانه از جمله جنایات جنگی و نسل کشی علیه فلسطینیان، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است. رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی کاملا ضروری است و جامعه جهانی باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت مقامات صهیونیستی اقدام کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اقدامات تروریستی و جنایات هولناک اسرائیل علیه رئیس نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان را به شدت محکوم می کند. ، حملات و حملات. هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را به‌خاطر فعالیت‌های شیطانی‌اش در منطقه به شدت محکوم کند و با اتخاذ تدابیر قاطع، این رژیم تروریستی را مجبور به توقف همه اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی علیه لبنان، سوریه و فلسطین و پایان دادن به جنگ نسل‌کشی مداوم علیه مردم فلسطین کند. کند

اگر این مکاتبات سندی از شورای امنیت و مجمع عمومی تحت دستور کار 82 با عنوان «بررسی اقدامات مؤثر برای ارتقای حفاظت، امنیت و ایمنی هیئت‌ها و نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی» و دستور کار 110 با عنوان «اقدامات لازم برای ارتقای حفاظت، امنیت و ایمنی هیئت‌ها و نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی» باشد. تقویت حفاظت، امنیت و ایمنی هیأت‌ها و نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی» قوه قضائیه «تروریسم بین‌المللی» باید ثبت و منتشر شود.

استفاده از زمان باعث تجدید احترام به رئیس جمهور می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *