بیرانوند با این بند به پرسپولیس باخت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فرهیختگان آنلاین: دو هفته پیش ما در فرهیختگان گزارش دادیم که کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در مورد محرومیت چهار ماهه بیرانوند و غرامت 20 میلیارد تومانی به دلیل فسخ غیرقانونی قرارداد به تصمیم نهایی رسیده است. انتشار این خبر سر و صدایی به پا کرد و پای افراد حقیقی و حقوقی را در سطح وسیعی به ماجرا باز کرد. در نهایت بیرانوند ادعای جدیدی مبنی بر دریافت وجوه خارج از قرارداد از پرسپولیس مطرح کرد که پای کارشناسان مالی و حتی مدیران کارگروه ها برای نظارت بر سقف قرارداد باز شد. در این مدت پرسپولیس و پیرهو می گویند حق با آنها بود اما قطعا یک طرف اشتباه می کرد. از سوی دیگر جزئیات اختلاف مالی دو طرف منجر به تحلیل های متفاوتی درباره سرنوشت این پرونده شد اما فارغ از نتیجه اختلاف مالی، سرنوشت پرونده در جای دیگری مشخص می شود. آیا قرارداد به موقع فسخ شد یا خیر؟!

پاسخ به این سوال اصلا سخت نیست. بیایید دوباره مرور کنیم؛ در ضمیمه قرارداد منعقد شده بین بیرانوند و پرسپولیس رسماً آمده است که در صورت عدم وصول مطالبات، 15 روز پس از پایان فصل 1403، هر دو بازی لیگ برتر و جام حذفی، حق انصراف دارد. پرداخت در حال حاضر تفاوت های اساسی بین دو طرف در مورد جزئیات مالی وجود دارد.

حالا قانون به صراحت می گوید بعد از آخرین بازی رسمی باشگاه، فصل تمام می شود و پرانند و شاید آخرین بازی فصل پرسپولیس را ملاک قرار دادند که اشتباه بزرگی بود.

در روزهای اخیر مداخلات خارجی، حساسیت ها و ارائه اطلاعات مالی جدید با حاشیه های جدیدی مواجه شده است که تنها می تواند بر میزان غرامت 20 میلیاردی مربوط به قرارداد منتهی به سال تاثیر بگذارد. بیرانوند روزی برای برنده شدن در این پرونده شتافت و اجازه داد پرونده را به صورت قانونی تمام کند. وگرنه او برنده اصلی پرونده بود

حالا مهم نیست از نظر مسائل مالی چه اتفاقی بیفتد یا حتی هزاران اظهارنظر جدید روی میز بیاید، این واقعیت اصلی که بیرو یک روز زودتر از موعد مقرر قرارداد را فسخ کرد، قابل تغییر نیست. رأی به همان ترتیبی که گفته شد صادر می شود. برای رسیدن به این حقیقت نه نیازی به خلأهای خبری در اتحادیه است و نه به اجبار برخی و دخالت برخی دیگر از چهره ها، فقط قانون جدایی غیر موجه را بخوانید!

تغییر شماره یک در تیم ملی؟

سوال مهم؛ تکلیف دروازه بان تیم ملی پس از محرومیت بیرانوند چه می شود؟ در ماده 18 آیین نامه فدراسیون به صراحت آمده است که امیر قلانویی باید دروازه بان جایگزین پرو را در نظر بگیرد. در بند 7 این ماده به صراحت آمده است که این استثنائات شامل کلیه مسابقات باشگاهی و مسابقات کشوری خواهد بود. همچنین طبق بند بعدی این ماده، بیرانوند تنها در فاصله دو فصل لیگ برتر حق پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد. بنابراین با توجه به اینکه چهار هفته از رقابت های لیگ می گذرد، این حکم قانون شامل حال دروازه بان های تراکتوری نمی شود. اما پرو از بازی های آتی این تیم محروم است و حداقل 4 بازی مقابل ازبکستان، قطر، کره شمالی و قرقیزستان را از دست خواهد داد.

بیرانوند با این شرط مغلوب پرسپولیس شد

ساعاتی پیش از انتشار بخشی از نظر کارشناس مالی فدراسیون فوتبال در مورد پرونده علیرضا بیرانوند و پرسپولیس، موج جدیدی از اخبار و واکنش ها به راه افتاد. اما در نهایت این وضعیت به تاریخ انقضای این قرارداد برمی گردد نه به نقطه دیگری.

مصطفی سلیمانی وکیل علی رضا بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، درباره صدور نظر کارشناس مالی در پرونده شکایت پرسپولیس از علی رضا بیرانوند اظهار داشت: تا به حال این موضوع صحت ندارد که بیرانوند اعلام کرده است. بدون درخواست درخواست برانوند از پرسپولیس به 1.2 میلیارد تومان نزدیک می شود. کارشناس نیز نظر خود را بیان کرد. کمیته محترم یک بار از کارشناس درخواست کردند که دو فصل ادعا را ذکر کنند، یعنی کلمه همه ادعاها را پذیرفتند و بر این اساس با وجود اینکه طبق نظر کارشناس یک میلیارد و 200 مورد است. ادعاها اما بیش از این نیاز دارد، اما ما اعتراض نکردیم، زیرا پرونده طولی نکشید.

در میان تمام اخبار منتشر شده درباره این پرونده، یک خبر مهم گم شده بود. همان خبری که اولین بار در «فرهیکتجان» منتشر کردیم و کلید این موضوع جنجالی.

عوامل زیادی در صدور حکم نهایی دعوای پرسپولیس و پرو دخیل هستند که می توان به اختلاف مالی و ابهام آن اشاره کرد. اما آنچه سرنوشت این پرونده را رقم می زند، فسخ قرارداد است.

در نامه صریح قانون آمده است که بیرانوند در صورت عدم پرداخت مطالبات خود تا 15 روز پس از آخرین بازی فصل (لیگ و حذفی) حق فسخ قرارداد دارد. یعنی 31 مرداد پس از پایان فینال جام حذفی و دیدار سپاهان و مس رفسنجان. حالا پروت چه زمانی قراردادش را فسخ کرد؟ دقیقا 30 مرداد و یک روز قبل از آن تاریخ. به همین سادگی

بند 9 ماده 18 آیین نامه نقل و انتقالات نیز درج شده است که وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال را در تصویر مشخص می کند تا ابهام این وضعیت به حداقل ممکن برسد.

بیرانوند با این شرط مغلوب پرسپولیس شد

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *