پزشکیان: اروپایی‌ها دعواهایشان راکنار گذاشتند، مرزهایشان را برداشتند و پولهایشان را یکی کردند، ولی ما مسلمانان بین کشور‌های هم دیوار می‌کشیم و حتی گاهی همدیگر را می‌کشیم / چرا نباید کشور‌های اسلامی با هم ارتباطی داشته باشند که یک مسلمان از افغانستان و پاکستان با یک قطار به استانبول یا سایر شهر‌ها برود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن بین ما تفرقه و اختلاف ایجاد می کند، گفت: اتحاد و انسجام موجب افزایش قدرت مسلمانان می شود.

دکتر مسعود پزشکیان در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان و علمای کشورهای مختلف اسلامی گفت: باید دست به دست هم دهیم که اتحاد و انسجام ما مسلمانان بر قدرت ما می افزاید.

وی افزود: هفته وحدت و ولادت امام جعفر صادق (علیه السلام) را به همه میهمانان و بزرگواران عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: تمام شعار من در کشور این است که دست به دست هم دهیم چرا که اتحاد و انسجام ما مسلمانان می تواند قدرت ما را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: زمانی که رسول خدا به مدینه هجرت کردند، قبایل آنجا با هم دشمن بودند و 100 سال بود که با هم می جنگیدند. در اولین قدم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عهد و پیمان را اعلام کرد، پس پیامبر بین آنها آشتی داد و هشت سال بعد که به مکه رفتند، اعلام کرد که مسلمانان با مسلمانان برادرند. و نفرموده که مؤمنان با هم برادرند. برخی دیگر که تا دیروز انصار را از خانه هایشان بیرون کرده بودند و مورد شکنجه قرار گرفته بودند، تسلیم شدند و گفتند: شما همه برادر هستید.

دکتر بیشیان افزود: همه مسلمانان در مقابل غیر مسلمان برابرند، پس آیا ما مسلمان هم اینگونه هستیم؟

جنایات اسرائیل نتیجه عدم اتحاد مسلمانان است

رئیس جمهور با بیان اینکه کتاب خدا از نافرمانی و اختلاف نهی کرده است، گفت: فتنه، تمسک به ریسمان الهی نیست.

وی ادامه داد: 2 یا 3 میلیون اسرائیلی مسلمانان را نابود می کنند، زن و کودک و پیر و جوان و بیمار را می کشند و بیمارستان ها و مساجد را بمباران می کنند و ما می نشینیم و تماشا می کنیم، چون با هم نیستیم اسرائیل جرأت می کند این جنایات را انجام دهد.

وی افزود: اسراییل جنایت می کند، زیرا ما با یکدیگر وحدت نظر و زبان نداریم چرا نماز می خوانی و روزه می گیری؟

رئیس جمهور ادامه داد: اقامه نماز به معنای وحدت بین مسلمانان است، یعنی وجود زبان و نگاه مشترک، یعنی غیرمسلمانان نمی توانند آنچه را که می خواهند در مقابل مسلمانان انجام دهند.

اروپایی ها نبردهای خود را کنار گذاشته و مرزهای خود را برداشته اند، اما ما مسلمانان بین کشورها دیوار می کشیم

دکتر مزیکیان تصریح کرد: اروپایی ها با همه جنگ هایی که با یکدیگر کردند، مرزها را حذف کردند و ارزهای خود را یکسان کردند و به راحتی با یکدیگر رفت و آمد می کنند، اما ما دیوار می کشیم و همدیگر را متوقف می کنیم و حتی گاهی هم می گوییم ناشناس ما مسلمانیم، اما دشمن کسی است که بین ما تفرقه ایجاد می کند و تقویت می کند.

وی تصریح کرد: تنهایی بالاتر از نماز و روزه ای است که می کنیم. علی (علیه السلام) در وصیت نامه خود به حسنین (علیه السلام) می فرماید: «شما و فرزندانم و اهل بیتم و من را نصیحت می کنم که نامه ای درباره تقوای خدا و عزم من و صالح بودن خود بنویسید. از پدربزرگت شنیدم که می گفت: یا رسول الله، دعای روح برای من بهتر است، اما ما با هم می جنگیم.

وی تأیید کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه 18 نهج البلاغه می فرماید: امر را به قضاوت من رد کنید و به نظر آن را قضاوت کنید، سپس به نظر دیگران ارجاع دهید و قضاوت کنید. قضیه فرق می کند، اما حالا شما پیش قاضی می روی و او پیش قاضی حکم می کند و دیگری می رود و دیگری حکم می کند و خدای ما و کتاب ما و پیامبر ما صلی الله علیه و آله یکی هستند.

باید از صمیم قلب به وحدت اعتقاد داشت. گرفتن ریسمان الهی و پذیرش یکدیگر یک اصل است

دکتر مازیکیان ادامه داد: ما مسلمانان مقصریم که همدیگر را بپذیریم و به ریسمان خدا چنگ بزنیم، نه اینکه شما چگونه ایستاده اید من نمی گویم که ما با زبان وحدت داریم، اما اعمال ما خلاف این را نشان می دهد.

وی توضیح داد: حرف زدن هزینه ندارد. همه از وحدت حرف می زنیم، اما همدیگر را تحمل نمی کنیم، نمی گذاریم همدیگر رشد کنند و همدیگر را تخریب می کنیم.

وی گفت: چرا وقتی مسلمانی از افغانستان و پاکستان با یک قطار به استانبول یا شهرهای دیگر می رود، کشورهای اسلامی با یکدیگر رابطه برقرار نمی کنند؟

تفرقه میان ما مسلمانان بر لبه آتش است، اگر متحد باشیم، هیچ نیرویی نمی تواند ما را نابود کند

رئیس جمهور افزود: در عمل با هم برادر باشیم. اگر با هم به ریسمان الهی چنگ بزنیم، هیچ نیرویی نمی تواند ما را پایین بیاورد. هیچ نیرویی نمی تواند ما را نابود کند

فرمود: اگر ایمان داشته باشیم و معتقد باشیم که بالاتر هستیم، این یعنی خدای ما بالاترین و راه ما بهترین است، یعنی این افتخاری است که مسلمانان در اعمال خود نشان دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدوارم این گروه از شما بتوانید به جای ایجاد تفرقه و اختلاف و سایر مسائل در جوامع خود، با یکدیگر دعوا و دعوا کنید، نسخه، دستورالعمل و پیامی برای جوامع اسلامی تهیه کنید. دیگر، لبه آتش، متاسفم برای شفای جهنم خدا ما را نجات داده است و ما باید از این لبه آتش عقب نشینی کنیم.

وی افزود: خداوند به ما کمک کند تا دست در دست هم به مردم ساکن در جوامع خود کمک کنیم تا زندگی خود را ادامه دهند و به عزت برسند و طمع ورزی به سرزمین های اسلامی را به زور بیرون کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *