معرفی فیلم ناپلئون- Napoleon | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: ناپلئون – ناپلئون

سال انتشار: 2023

خروج: ریدلی اسکات

نویسنده: دیوید اسکارپا

بازیگران: خواکین فینیکس، ونسا کربی، بن مایلز

خلاصه فیلم

فیلمی تاریخی با الهام از یکی از مشهورترین رهبران تاریخ، ناپلئون بناپارت، و داستان به قدرت رسیدن او در بحبوحه انقلاب فرانسه را روایت می کند. خواکین فینیکس در این فیلم نقش ناپلئون را بر عهده می گیرد و همانطور که از بازی های فیلم پیداست، توانسته شک، جاه طلبی و اندوه درونی این رهبر را به بهترین شکل به تصویر بکشد.

در مورد فیلم

ریدلی اسکات نیازی به معرفی ندارد. این کارگردان 85 ساله خالق برخی از پیشگامانه ترین فرانچایزهای تاریخ سینما مانند «بیگانه» و «بلید رانر» است و فیلم های پرفروشی مانند «گلادیاتور»، «گانگستر آمریکایی» و «مریخی» را در کارنامه خود دارد. . حالا این کارگردان کهنه کار آمریکایی تصمیم گرفته است با الهام از یکی از مشهورترین رهبران تاریخ، ناپلئون بناپارت، فیلمی تاریخی بسازد و داستان به قدرت رسیدن او در بحبوحه انقلاب فرانسه را روایت می کند.

ناپلئون اولین نمایش آن در پاریس در 14 نوامبر 2023 بود و در ایالات متحده و بریتانیا توسط Sony Pictures در 22 نوامبر و سپس در Apple TV Plus منتشر شد. این فیلم در باکس آفیس بیش از 214 میلیون دلار فروخت و نقدهای متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرد (اگرچه بیشتر در فرانسه منفی بود). منتقدان سکانس‌های نبرد و بازی بازیگران را تحسین کردند، با این حال، فیلم به دلیل نداشتن ریتم، لحن و ظرافت مورد انتقاد قرار گرفت. دقت در طول تاریخ مورد انتقاد قرار گرفته است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *