ارمنستان می‌گوید کودتای گروهی را که در روسیه آموزش دیده بودند، خنثی کرده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: ارمنستان که مدعی خنثی کردن «کودتا» بود، از دستگیری سه نفر در این رابطه خبر داد. به گفته ایروان، این توطئه توسط جناحی طراحی شده است که به ادعای او در روسیه گروهی را جذب و آموزش می‌دادند.

بر اساس بیانیه مکتوب کمیته تحقیقات ارمنستان، تحقیقات از هفت مظنون آغاز شده است. پنج نفر از آنها شهروندان ارمنی هستند، در حالی که دو نفر از اعضای جامعه ارامنه در منطقه قره باغ آذربایجان “به ظن توطئه برای تصرف غیرقانونی قدرت” شناسایی و تحت بازجویی قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، در آماده سازی برای این طرح، تعداد زیادی از افراد ارمنستان و منطقه قره باغ کوهستانی جذب و برای یک برنامه آموزشی سه ماهه به روسیه فرستاده شدند که هر یک از آنها 220000 روبل روسیه (حدود 2350 دلار) دریافت کردند. در هر ماه

به گفته ایروان، این آموزش شامل آموزش استفاده از سلاح های سنگین بود و شرکت کنندگان سپس برای شرکت در عملیات و آموزش دیگران به ارمنستان بازگشتند.

در بیانیه این کمیته آمده است: «مخاطبین به شهر روستوف در روسیه منتقل شدند و در آنجا تحت آزمایشات پلی گرافی قرار گرفتند تا هرگونه وابستگی به سازمان های اجرای قانون ارمنستان را مشخص کنند. که از آن به عنوان “آرباط” یاد می شد: “ماهیت واقعی آموزش آنها برای شرکت در کودتا برای آنها آشکار شد.”

ایروان گفت که برخی از افراد پس از اطلاع از طرح کودتا تصمیم به خروج گرفتند که در نهایت به افشای این توطئه از طریق تحقیقات بعدی نیروی انتظامی منجر شد.

به گزارش روزنامه حریت، در حالی که تحقیقات ادامه دارد، دادگاه سه نفر را بازداشت کرده و مقامات همچنان در حال بررسی هستند که آیا افراد دیگری در کودتا دست داشته اند یا خیر.

مقامات روسیه هنوز در مورد ادعاهای ارمنستان اظهار نظری نکرده اند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *