کدام دستگاه‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند؟ 

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: سخنگوی رسمی کمیسیون اجتماعی مجلس نمایندگان درباره حذف برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی روز پنجشنبه توضیحاتی ارائه کرد.

ولی داداشی سخنگوی رسمی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب تعطیلی روز پنجشنبه در کمیسیون خود گفت: لایحه قانون اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کار کارکنان دولت بود با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، نماینده مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های اسلامی قم و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در آخرین جلسه این کمیته.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبان اعتراض موجهی به تعطیلی روز شنبه ارائه کرد، برای رفع ایراد شورای نگهبان، اعضای این نهاد با اکثریت آرا با تعطیلی روز پنجشنبه موافقت کردند.

سخنگوی رسمی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته همچنین با کاهش ساعات کاری کارکنان دولت به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کردند تا روزهای کاری هفتگی شنبه تا چهارشنبه باشد.

الدادادشی با بیان اینکه برخی از موسسات از مصوبه تعطیلی پنجشنبه ها مستثنی شدند، گفت: در بحث موسساتی که از تصمیم تعطیلی پنجشنبه ها خارج شده بودند، تصمیم گیری برای تعیین موسسه به سازمان برنامه و بودجه واگذار شد. ، سازمان اداری و کار و معاونان رئیس جمهور که الزاماً باید در جای خود باشند، روز پنجشنبه برای گمرکات، مقررات مالیاتی، مراکز درمانی و این قبیل تجهیزات ضروری تعطیل نیست.

نماینده آستارا در مجلس افزود: بحث صادرات و واردات را در گمرک داریم. بنابراین گمرک نمی تواند بسته شود. زیرا اگر تجارت بسته شود آسیب زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند. بنابراین روز پنجشنبه به روی گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و تجهیزات ضروری تعطیل نیست.

سخنگوی رسمی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی به شورای حکام ارائه می‌شود تا نمایندگان بررسی و در جلسه عمومی شورای قانون‌گذاری در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *