تلگرام می‌گوید از این پس بخشی از اطلاعات کاربران را به مقا‌مات خواهد داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی‌بی‌سی: شبکه پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد که از این پس در صورت وجود حکم قضایی یا «سایر درخواست‌های قانونی معتبر»، شماره تلفن و آدرس IP یا پروتکل اینترنت کاربران خود را در اختیار مقامات قرار می‌دهد.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر این شبکه، روز دوشنبه گفت که این تغییر در خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی شبکه احتمالاً مجرمان را از استفاده از تلگرام “مصرف” خواهد کرد.

آقای دوروف در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: «در حالی که 99.999 درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، 0.001 درصد از کاربران درگیر در فعالیت های مجرمانه تصویر بدی برای این شبکه ایجاد کرده اند و مزایای آن نزدیک به یک میلیارد تلگرام است». “کاربران در معرض خطر قرار گرفته اند.”

این نشان از تغییر جدی در سیاست های این شبکه و مدیر روس الاصل آن دارد که ماه گذشته توسط مقامات انتظامی فرانسه در یکی از فرودگاه ها دستگیر شد.

آقای دوروف به “توطئه برای توزیع، تهیه یا سازماندهی ارسال پورنوگرافی کودکان” و “مشارکت در خرید، حمل، نگهداری، تامین یا حمل مواد مخدر” متهم شد. همکاری و در دست بررسی نهادهای ملی جرایم سایبری و کلاهبرداری با جرایم مالی و سایبری در تلگرام است.

این شبکه به دلیل انتشار احتمالی اطلاعات نادرست در گروه های بزرگ با انتقاداتی مواجه شده است.

منتقدان آن می‌گویند که محتوای مربوط به تئوری‌های توطئه، نئونازیسم، پدوفیلیا یا تروریسم در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود و به ویژه اینکه امکان عضویت در 200000 نفر در گروه‌های این شبکه آن را بسیار خطرناک می‌کند. اما آقای دوروف در اولین بیانیه عمومی خود پس از دستگیری، ادعاهایی مبنی بر اینکه تلگرام “نوعی بهشت ​​بی قانونی” است را رد کرد و آنها را “کاملاً نادرست” خواند.

تلگرام مشخص نکرد که چگونه درخواست مقامات قضایی و مجری قانون برای دسترسی به اطلاعات کاربران را به ویژه در کشورهایی که آزادی بیان محدود یا غایب است، اجرا خواهد کرد.

دوروف روز دوشنبه گفت که این شبکه اکنون تیم ویژه ای از مدیران را به کار خواهد گرفت که از هوش مصنوعی برای مسدود کردن محتوای مشکل دار در موتور جستجوی تلگرام استفاده می کنند.

مجله فوربس ثروت دوروف را 15 میلیارد و 500 میلیون دلار تخمین زد.

دستگیری وی در فرانسه موجی از واکنش ها را برانگیخت.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *