مقام سازمان بورس: شرکت «مپنا» برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده/ ۵ بار مکاتبه با «مپنا» برای دریافت سود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از مکاتبه سپرده گذاری مرکزی با شرکت مبنا برای واریز سود سهام خبر داد و تایید کرد: سپرده گذاری مرکزی برای پرداخت سود سهام با شرکت مبنا مکاتبه کرده است. برای پنجمین بار در هفته گذشته.

ولی الله الجعفری با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تقسیم سود سهام، افزود: سازمان بورس با شرکت هایی که به موقع سود سهام پرداخت نکرده اند برخورد می کند.

مکاتبات واریز با “مپنا”

وی در عین حال از مکاتبات سپرده گذاری مرکزی با شرکت «مپنا» در خصوص واریز سود، خبر داد و تائید کرد: هفته گذشته برای پنجمین بار سازمان سپرده گذاری مرکزی با شرکت «مپنا» ارتباط برقرار کرد. همچنین سازمان بورس به دنبال اخذ سود سهام از شرکت مربوطه است.

الجعفری پیش از این اعلام کرده بود: برای شرکت هایی که سود تقسیم نکردند، گزارش تخلف تهیه و ارسال شد.

الجعفری همچنین خاطرنشان کرد: عدم پرداخت سود شرکت مپنا به دلیل عدم وصول مطالبات شرکت مپنا از وزارت نیرو است.

روز گذشته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت وگویی با اشاره به آخرین جزئیات پرداخت سود اعلام کرد: مابقی سود توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا تسویه شد. به تنهایی برای عملکرد سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان بدهکار است هنوز پرداخت نشده است.

وی همچنین با اشاره به این موضوع گفت: در مجموع تا کنون 24.5 هزار میلیارد تومان برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سپرده گذاری شده است و اگر مابقی مبلغ به آن اضافه شود، سود مرحله سوم حدود 25 هزار میلیارد خواهد بود. تومان تسویه حساب منصفانه خواهد بود.

الجعفری همچنین در پاسخ به سوالی تصریح کرد: آیا سود سهام عدالت واریز می شود یا منتظر می مانیم شورای عالی بورس در این باره تصمیم گیری کند؟

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *