ورود دو موج بارش‌ پی‌درپی به کشور از روز جمعه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه (6 مهرماه) با ورود دو موج جدید بارشی در شمال غرب و غرب کشور، بارش پراکنده خواهد بود. نیز در این مناطق آغاز می شود.

صدیق زیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه از – (پنجشنبه ۱۴ مهرماه) توده هوای سرد وارد کشور می شود، گفت: با گذشت نیمه شب هوا صاف امواج از شمال کشور تشدید می شود و جریانات شمالی در سواحل دریای خزر و سپس در استان های گیلان، مازندران، گلستان، شرق استان اردبیل، شمال خراسان و آذربایجان شمالی و شرقی تقویت می شود. در شمال ارتفاعات خراسان رضوی و البرز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما به صورت متناوب پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا (جمعه 6 مهرماه) همزمان با گذر موج دیگری از شمال غرب و غرب کشور، بارش های پراکنده نیز در شمال غرب و استان های زنجان، قزوین و البرز آغاز می شود.

وی افزود: روز شنبه (16 مهرماه) بارش ها در سواحل دریای خزر و کوهپایه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی افزایش می یابد و وسعت بارندگی ها شامل کردستان، همدان، مرکزی و قم، تهران نیز می شود. و استان های سمنان. در این روز در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اصفهان، شمال و شرق یزد، جنوب خراسان رضوی و جنوب خراسان بارش پراکنده باران گاهی رگبار و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی اضافه کرد: بارش های پراکنده و وزش باد شدید در برخی مناطق سواحل دریای خزر، دامنه های مرکزی و شرقی البرز، خراسان رضوی، دور از انتظار نیست. و خراسان جنوبی. روز یکشنبه (8 مهر).

وی افزود: همچنین تا روز شنبه به ویژه بعدازظهر در دامنه های جنوبی البرز، شرق و شمال شرق کشور و مناطق مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات و در مناطقی وزش باد شدید پیش بینی می شود. در معرض گرد و غبار

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: آسمان تهران – کمی ابری است، شدت وزش باد در بعدازظهر، وزش باد در مقاطعی شدید با احتمال وجود دارد. از ریزش گرد و غبار بیشینه و کمینه دما 20 و 30 درجه سانتیگراد و گرد و خاک و گرد و خاک و هوای فردا ابری تا نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد و حداکثر و کمینه دما 19 و 28 درجه سانتیگراد خواهد بود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *