چند نفر در تهران دنبال کار هستند؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: آخرین آمار ثبت نام فرصت های شغلی در استان تهران حاکی از آن است که بیش از 18 هزار فرصت شغلی توسط کارجویان و کارفرمایان در سامانه کاریابی ثبت شده است.

وزارت کار با هدف کاهش هزینه های کاریابی، ارتباط سریع کارجو و کارفرما، جلب رضایت عموم و ایجاد پویایی در بازار کار، سامانه کاریابی را راه اندازی کرد. با راه اندازی این سامانه، کارفرمایان علاوه بر اینکه امکان ثبت درخواست استخدامی را در اختیار کارجویان قرار می دهند، فرصت های شغلی مورد نیاز را نیز به صورت رایگان در سامانه دانلود در اختیار آنان قرار داده و نیروی کار ماهر مورد نیاز آنان را تامین می کنند.

بر اساس گزارش ها، 18 هزار و 667 فرصت شغلی توسط کارفرمایان و جویندگان کار در استان تهران در سامانه کاریابی بارگذاری شده است و حدود 7309 کارجو ثبت نام و درخواست شغلی خود را در سامانه ارائه کرده اند بازار، و از طریق آن، نظارت بر عملکرد جستجوی کار افزایش می یابد.

این سیستم دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری از جمله دسترسی به اطلاعات معتبر بازار کار، شناسایی افراد بیکار، توسعه فرآیندهای کاریابی و بهبود وضعیت اشتغال است.

کارجویان پس از تکمیل رزومه می توانند فرصت های شغلی مورد نظر خود را جستجو کرده و در صورت تمایل درخواست های شغلی خود را در سامانه ثبت کنند.

در همین راستا محمد آذربانه – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اخیرا آماری از ثبت شغل در سامانه کاریابی ارائه کرد که بر اساس آن ۱۸ هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی توسط کارفرمایان و جویندگان کار در ایران پیدا شد. فرصت های شغلی استان تهران در سامانه جستجو بارگذاری شد و حدود 7309 کارجو درخواست های خود را در سامانه ثبت نام ارسال کردند.

به گفته وی، آموزش فنی و حرفه ای با ثبت اطلاعات کارجویان در صورت نیاز به مهارت های خاص مداخله کرده و با ارائه آموزش های مهارتی، کارجویان را به سمت آموزش های مهارتی سوق می دهد.

همانطور که آذر پناه گفت، در این فرآیند اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به صورت مستمر بر فعالیت های کاریابی نظارت دارد.

از دیدگاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، یافتن شغل مناسب با شرایط یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان و جویندگان کار است و به همین دلیل کارفرمایان به دنبال کارجویانی هستند که بتوانند کار کنند. این کار را به بهترین شکل انجام دهید. جویندگان کار نیز به دنبال شغلی می گردند که مناسب شرایط و منزلت آنها باشد و درآمد مناسبی داشته باشد.

محمود کریمی برانند، معاون اشتغال وزارت کار پیش از این از بارگذاری بیش از 400 هزار فرصت شغلی در کمتر از 10 ماه از راه اندازی سامانه خبر داده بود 50000 فرصت شغلی بارگذاری شده است

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیرماه 1402 هجری شمسی سامانه کاریابی را رسما راه اندازی کرد و اندکی بعد فرصت های شغلی درخواستی کارفرمایان و مراکز کاریابی شروع به ثبت و بارگذاری در سامانه کرد.

به گزارش ایسنا، کارجویان و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سایت http://shogl.mcls.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و درخواست های شغلی اقدام و نسبت به جذب نیروی کار با هماهنگی کاریابی اقدام لازم را انجام دهند. .

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *