مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی: تا دو دهه آینده خانه داریم اما تقاضا نداریم / دهه شصتی‌ها تقاضا در بازار مسکن را بالا بردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: دبیر کارگروه تنظیم و نظارت بر بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: طی یک دهه گذشته که نرخ رشد جمعیت کاهش یافت، باید انتظار داشت که در دو دهه آینده عرضه در بازار مسکن از تقاضا فراتر خواهد رفت و در حالی که مسکن برای عرضه وجود دارد، اما خریدار برای این واحدها نداریم.

یاسر دستمالچیان به تاثیر جمعیت دهه 60 بر بازار مسکن اشاره کرد و گفت: آمارهای رسمی کشور می گوید که در دهه 60 نرخ زاد و ولد بالا بوده که باعث افزایش نرخ جمعیت شده است. در دهه 90 متولدین دهه 60 حدود 30 سال سن دارند و معمولا برای مسکن اقدام می کنند و وارد این بازار می شوند.

وی ادامه داد: بنابراین طی یک دهه گذشته که نرخ رشد جمعیت کاهش یافت، باید انتظار داشت که در دو دهه آینده عرضه در بازار مسکن بیشتر از تقاضا باشد و در حالی که مسکن برای عرضه وجود دارد، برای این واحدها گیرنده ندارند.

دبیر کارگروه تنظیم و نظارت بر بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مشکلات – بازار مسکن می تواند مسائل مربوط به جمعیت و دهه شصت و البته این موضوع باشد، گفت: می تواند در آینده بازار مسکن را به گونه ای دیگر با مشکل مواجه کند. باید توجه داشت که وقتی شکم جمعیتی ایجاد می شود می تواند برای سیاست گذاران آینده مسکن مشکلاتی ایجاد کند.

وی با اشاره به نیازهای بازار فعلی مسکن گفت: در حال حاضر برای پاسخگویی به نیازها و نیازهای بازار مسکن، سالانه یک میلیون واحد نیاز داریم که بخشی از آن برای پاسخگویی به تقاضای دهه شصت و بخشی دیگر از این نیاز است و با توجه به عدم ساخت مسکن در دهه گذشته و در دهه گذشته به نیازهای بازار مسکن پاسخ دادیم میلیون بساز واحد در سال.

دستمالچیان ادامه داد: هدایت سرمایه به سمت بخش مسکن و این صنعت علاوه بر جنبه های اجتماعی و مسکن مردم، آثار قابل توجهی بر اقتصاد دارد و با هدایت سرمایه به سمت بخش تولیدی صنعت ساختمان به عنوان موتور محرکه اقتصاد، بخشی از آن امکان تحقق برنامه های کلان اقتصادی کشور است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *