مدیریت بحران: صدور هشدار وقوع سیلاب در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار قرمز و نارنجی و احتمال وقوع سیلاب در این استان به ویژه در ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال انسداد جاده ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

حمید یزدی مهر شامگاه جمعه از صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی و قرمز در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان تهران خبر داد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی با اخطار نارنجی رنگ از اواخر روز جمعه 15 مهرماه تا بامداد یکشنبه 17 مهرماه ادامه دارد و اخطار قرمز نیز از ساعت 24 ادامه دارد. از ابتدای فردا شنبه 16 مهرماه تا پایان همان روز.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی خطراتی از جمله؛ وی گفت: بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و مناطق در معرض احتمال تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات بالادستی استان تهران به ویژه مناطق شمالی و کوهپایه‌ها و ارتفاعات استان است. از تمامی اهالی تقاضا داریم نسبت به احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها آگاه بوده و از عبور از رودخانه ها کاملا خودداری و در آنجا توقف نمایند.

وی به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، تشکیل آب های روان و سیلاب ها، ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال ریزش کوه، مه، کاهش دید به ویژه در ارتفاعات، بارش برف و گاهی کولاک در قله ها اشاره کرد. وی موارد زیر را توصیه کرد: از فعالیت‌های تفریحی مانند گردشگری طبیعی، کوه‌نوردی، چرای دام و حرکت بادیه‌نشینان در کنار رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری شود.

یزدی مهر بر لزوم آماده سازی راه ها، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی خدمات رسانی و امدادی و با توجه به استحکام سازه های موقت و لایروبی کانال ها، آبراه ها و دهانه پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب ها تاکید کرد. به بخش کشاورزی وی همچنین نسبت به تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به ساکنان ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران در فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات و امامزاده داود هشدار داد و یادآور شد: در خصوص فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار و نظارت بر ایمنی و پرهیز از موارد غیرضروری، احتیاط‌های لازم را انجام دهند. ترافیک در مناطق کوهستانی به کاهش خطرات احتمالی کمک می کند.

یزدی مهر تاکید کرد: با توجه به شدت سامانه مورد انتظار، احتمال مسدود شدن معابر در مناطق هشدار به دلیل وقوع سیل وجود دارد، لذا توصیه های اکید مدیریت بحران به تمامی مردم، شهروندان و افرادی که قصد تردد در این مناطق را دارند توصیه می شود. این است که اگر لازم نیست به جاده های کوهستانی نروید و مراقب باشید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *