جاذبه های دیدنی بورسا، سرزمین سرسبز ترکیه کجاست؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بورسا یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید که با زیبایی های طبیعی و تاریخی فراوان هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ترکیه دارای تاریخ غنی است و شما تنها می توانید بخشی از تاریخ غنی این کشور را در بورسا ببینید. آب و هوای خوب، تاریخ غنی، طبیعت بکر و سرسبز بورسا را ​​به انتخاب اول بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین جاذبه های بورسا ترکیه آشنا کنیم.

جدول جاذبه های گردشگری بورسا ترکیه

در جدول زیر اطلاعات تکمیلی در مورد جاذبه های گردشگری شهر بورسا ترکیه را خلاصه می کنیم:

نام مکان های دیدنی

آدرس جاذبه های بورسا

مسجد جامع بورسا

نالبانتوغلو محلسی، دیسک آتاتورک. ، 16010 عثمان قاضی / بورسا، ترکیه

مسجد امیر سلطان

Emir Sultan Mahlesi, Emir Sultan Mazarlici, 16360 Yildirim / Bursa, Türkiye

موزه کاراگوز

Đekirge Mahallesi, Đekirge Cd. شماره: 159، 16265 عثمان قاضی/بورسا، ترکیه

درخت این کایا

Incaya, Incaya Mahallesi, 16710 Karacabey / Bursa, Türkiye

پارک آبی آکوا نینیوا

Ertugrul، خیابان احمد تانر کیشلالی. , 16120 Nilufer / بورسا، ترکیه

دروازه امپراتوری

Hugalizade Mahallesi, 16230 Osmangazi / Bursa, Türkiye

موزه شهر بورسا

حوکاعلی زاده محلسی، خیابان آتاتورک. شماره: 8، 16010 عثمان قاضی/بورسا، ترکیه

ما بهترین جاذبه های بورسا ترکیه را به شما معرفی می کنیم

برای رفتن به بورسا ابتدا باید از راهنمای سفر به شهر بورسا ترکیه کمک بگیرید. شهر بسیار بزرگ است و بدون اطلاعات کافی ممکن است در آنجا گیج شوید. پس از اینکه اطلاعات کافی در مورد وضعیت آب و هوا، میزان هزینه ها و یا نوع غذای آنجا داشتید، اکنون می توانید با بهترین جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شوید. از بهترین مکان های دیدنی در شهر بورسا ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسجد جامع بورسا، مسجدی متعلق به قرن هفتم میلادی

مسجد بزرگ بورسا یادگاری متعلق به قرن هفتم است که دارای 20 گنبد، سقفی غیر معمول و دو مناره است. با ورود به این مسجد، فواره ای را می بینید که بر زیبایی این بنا می افزاید. از کنار فواره که بگذرید ۱۹۲ کتیبه خوشنویسی می بینید که به همین دلیل به این مسجد موزه اسلامی می گویند.

قدمت معماری این مسجد به دوره عثمانی می رسد. معماری جذاب این بنا به قدری زیباست که پس از عبور از اولین راهرو احساس می کنید در دوره حکومت عثمانی هستید. مسجد جامع بورسا در سال 1399 شمسی ساخته شد و با وجود آتش سوزی ها و زلزله های فراوان توانست در برابر آن مقاومت کند و اکنون به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بورسا ترکیه شناخته می شود. اگر از دیدنی های استانبول و شهرهای معروف ترکیه خسته شده اید و می خواهید دیدنی های شهرهای دیگر این کشور را از نزدیک ببینید، مسجد بورسا می تواند بهترین پیشنهاد ما برای شما باشد. دسترسی به مسجد بورسا آسان است، زیرا در قلب خیابان آتاتورک در مرکز شهر قرار دارد.

آشنایی با مسجد جامع در بورسا، ترکیه

مسجد شاهزاده سلطان، یکی از بناهای شگفت انگیز دوران عثمانی

مسجد امیر سلطان یکی دیگر از مکان های دیدنی بورسا است که به عنوان یادگاری باشکوه از زمان حکومت عثمانی ها بر ترکیه شناخته می شود. در این مسجد می توانید با هنر و معماری عثمانی بیشتر آشنا شوید. سلطان مراد دوم دستور ساخت این مسجد را داد. مسجد شاهزاده سلطان از قسمت های مختلفی تشکیل شده و شامل مدرسه، حمام، قصر و دروازه آرامگاه می باشد. این مسجد را می توانید بر روی تپه ای در کنار گورستان بورسا ببینید. با ورود به این مجموعه تاریخی، 12 اقامتگاه را نیز خواهید دید که به سلطان مراد دوم و خانواده اش اختصاص یافته است.

موزه کاراگوز موزه ای از انواع عروسک ها است

موزه Karagöz موزه زیبایی است که در قلب بورسا قرار دارد و در آن انواع عروسک ها به سبک اقوام مختلف ترکیه نگهداری می شود. این موزه می تواند شما را با نحوه پوشش و زندگی ازبک ها آشنا کند و همچنین اطلاعاتی در مورد مردم روسی و رومانیایی در اختیار شما قرار دهد. در روزهای خاصی از سال نمایش های عروسکی در این موزه برگزار می شود که بسیار جذاب هستند و می توانند سرگرمی را برای شما فراهم کنند. در این ارائه ها با شیوه زندگی در گذشته بیشتر آشنا می شوید.

این درخت کایا درختی قدرتمند و کهنسال است

در شهر بورسا درخت چنار قوی و محکمی به عنوان یکی از دیدنی های این شهر وجود دارد که در سفر به آنجا حتما باید از آن دیدن کنید. این درخت به عنوان قدیمی ترین درخت بورسا شناخته می شود و در شمال شهر قرار دارد.

البته اگر قصد بازدید از این درخت کایا را دارید، بهتر است بدانید که در اطراف آن مکان های تفریحی و تفریحی زیادی از جمله کافه ها و رستوران ها وجود دارد که می توانید مدتی را در کنار خانواده سپری کنید.

پارک آبی آکوا نینیوا برای شنا در روزهای گرم سال لذت بخش است

همانطور که در بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه وجود دارد، پارک های آبی زیادی برای جذب گردشگران وجود دارد تا لذت شنا را در فصول گرم سال به آنها بدهد در بورسا یک پارک آبی به نام آکوا نینوا ساخته شده است از ساعت 9 صبح تا 24 بعدازظهر پذیرای گردشگران از انواع فعالیت های آبی است.

پارک آبی آکوا نینوا پس از یک گردش کامل در دل مساجد و مکان های تاریخی این شهر می تواند سرگرمی جذابی باشد که شما را به گذشته بازگرداند. این پارک طیف گسترده ای از ورزش های آبی را در اختیار همه قرار می دهد تا با توجه به علایق خود از آن لذت ببرند.

دروازه امپراتوری، دروازه ای باشکوه در بورسا

یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی شهر سرسبز بورسا، دروازه امپراتوری است که قدمت آن به زمان امپراتوری روم باز می گردد. این قلعه از دیوارهای بلندی تشکیل شده است که شما را غرق در عظمت خود می کند. چهار دروازه این بنای تاریخی شما را در مورد تاریخ ترکیه شگفت زده می کند. برای رفتن به این دروازه تاریخی باید به قسمت غربی بورسا رفت.

آشنایی با دروازه امپراتوری در بورسا، ترکیه

موزه شهر بورسا یادگاری از گذشته است

بورسا یک شهر تاریخی در نظر گرفته می شود، بنابراین مطمئناً می خواهید در مورد تاریخ ترکیه در آنجا اطلاعات بیشتری کسب کنید. به همین دلیل در این شهر موزه ای ساختند که شامل مجموعه ای از آثار تاریخی است. در این موزه می توانید با انواع سلاح های نظامی باستانی ترکیه و همچنین شخصیت های آن زمان بیشتر آشنا شوید. موزه شهر بورسا به شما این فرصت را می دهد تا با اقوام و فرهنگ هایی که ترکیه از گذشته تا – تجربه کرده است آشنا شوید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نقاط دیدنی بورسا ترکیه با جاذبه های فراوان

جاذبه های بورسا ترکیه با دیدنی های متعدد خود در هر زمانی از سال آماده اند تا مهمانان را با زیبایی جذاب خود شگفت زده کنند. این جاذبه ها آنقدر شما را شگفت زده می کنند که دوست دارید مدت زیادی در آنجا بمانید و اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از آنها به دست آورید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *