بیوگرافی و زندگینامه مورگان فریمن/ از این بازیگر چه می دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: مورگان فریمن

تاریخ تولد: 1 ژوئن 1937
ملیت: آمریکایی
حرفه: بازیگر و کارگردان
سالهای فعالیت: 1364 تاکنون
همسر(ها):

  • جانت آدایر بردشاو (1967-1979)
  • میرنا کالی لی (1984–2010)

بیوگرافی

مورگان فریمن (زاده ۱ ژوئن ۱۹۳۷) بازیگر و کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار است. مورگان فریمن در ممفیس، تنسی به دنیا آمد. او فرزند میم معلم و مورگان آرایشگر است. او 3 خواهر و برادر دیگر دارد. همچنین بر اساس آزمایش DNA وی مشخص شد که او اصالتاً نیجریه ای است.

مادر مورگان فریمن

مورگان فریمن و مادرش

مورگان فریمن در سن 9 سالگی تقریباً حرفه بازیگری خود را همزمان با ایفای نقش های اصلی در نمایشنامه های مدرسه آغاز کرد. در 12 سالگی برنده مسابقه نمایشی در همین رشته شد و مسئولیت چندین برنامه رادیویی را بر عهده داشت. مورگان فریمن بورسیه بازیگری دانشگاه ایالتی جکسون را رد کرد و در عوض به عنوان متخصص رادار به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست.

بیوگرافی مورگان فریمن بیوگرافی مورگان فریمن بیوگرافی مورگان فریمن

مورگان فریمن با سابقه ای طولانی در نقش های فرعی و فرعی، خود را به عنوان یکی از شخصیت های ثانویه برجسته هالیوود تثبیت کرده است.
مورگان فریمن با کسب تجربه طولانی مدت روی صحنه و صفحه تلویزیون کوچک، با اولین بازی خود در اثری به نام زباله خیابان، تماشاگران را شوکه کرد و برای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال 1987 شد.

او در بسیاری از فیلم های معروف و پرفروش از جمله رستگاری در شائوشنگ، هفت و قسمت های جدید مجموعه فیلم های بتمن (مجموعه فیلم) بازی کرده است.
مورگان فریمن برای بازی در فیلم دختر میلیون دلاری برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین برنده جایزه یک عمر دستاورد گلدن گلوب 2012 است.
مورگان فریمن میزبان یک مستند علمی موفق در کارمشالا بود که مورد استقبال همگان در سراسر جهان قرار گرفت.

فریمن صاحب یک رستوران و یک باشگاه موسیقی است.

بیوگرافی مورگان فریمن

میرنا کالی لی، همسر دوم مورگان فریمن

تصادف شخصی

در 4 آگوست 2008، فریمن در یک تصادف بزرگراهی در نزدیکی Ruleville، می سی سی پی مجروح شد. ماشینی که او در حال رانندگی است یک نیسان ماکسیما مدل 1997 است. فریمن و زنی که همراه او بود با یک دستگاه نجات هیدرولیک نجات یافتند.

فریمان در مراسم عاشورا

مورگان فریمن در سال 2016 برای ضبط بخش هایی از مستند داستان خدا در مراسم عاشورا. حسینیه الخویی شیعیان لندن منطقه متمدن

مورگان فریمن در مراسم عاشورا

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *