جدیدترین سناریوی بازارها | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دنیای اقتصاد: – شرایط متفاوتی در بازارها حاکم است و برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به تکرار ریسک های سیاسی در سال جاری، بازارهای داخلی به سرعت بر نوسانات شدید فائق خواهند آمد.

بورس اوراق بهادار تهران مانند رقبای خود در جریان معاملات – با یکسری ریسک‌ها مواجه شد و همه شاخص‌های بورسی افت جمعی را ثبت کردند.

در تازه ترین اتفاق، پس از تشدید تنش ها در خاورمیانه و لبنان، بازارهای مالی دوباره تغییر جهت دادند و بازار سهام سقوط کرد.

شکی نیست که سال 1403 یکی از عجیب ترین سال هایی است که بازارها در سال های آینده به یاد خواهند آورد.

شش ماهه نخست سال جاری شاهد اتفاقات مختلفی در عرصه سیاست داخلی و روابط خارجی بود که هر یک به نوعی سیاست عمومی و اقتصاد کلان کشور را تحت تاثیر قرار داد.

در این میان بورس به عنوان بازاری که سرنوشت و مسیر آینده آن به رویدادها و تحولات سیاسی و اقتصادی گره خورده است، روزهای سختی را شاهد بوده است.

در جریان معاملات -، کمیسیون بورس برای چهارمین بار کار خود را آغاز کرد و با محدود کردن دامنه نوسانات به مثبت و منفی 2 درصد، معاملات روز شنبه را کاهش داد.

پس از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری، دامنه نوسانات به مثبت و منفی 6 درصد افزایش یافت. اما پس از بروز برخی خطرات، این محدودیت مجددا اعمال خواهد شد تبدیل شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *