صبحانه خبری، ۸ مهر ۱۴۰۳؛ از تایید شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تا بازگشت هواپیمای ایرانی از فرودگاه بیروت به دلیل تهدید اسرائیل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

تایید شهادت سید حسن نصرالله
حزب الله لبنان در بیانیه ای رسمی از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر داد. در متن بیانیه حزب الله آمده است: آقای حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود که نزدیک به سی سال راه آن ها را دنبال کردند پیوست و در این مدت و از پیروزی تا پیروزی آنان را رهبری کرد و به خلافت رسید. خداوند و رهبر شهدای مقاومت اسلامی در سال 1371 هجری شمسی. آزادی لبنان در سال 2000 تا پیروزی ابدی الهی در سال 2006 و سایر نبردهای عزت و رستگاری تا نبرد پیروزی و قهرمانی برای حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین.

شهادت سردار نیلوروشان در لبنان
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نوشت: سردار سرتیپ عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت به همراه شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسیدند.

جانشین احتمالی سید حسن نصرالله
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونت مدعی شد فردی که انتظار می رود جانشین سید حسن نصرالله شود، آقای هاشم صفی الدین است. پس از صدور بیانیه ارتش اسرائیل در مورد ترور سید حسن نصرالله، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که برآوردها حاکی از کشته شدن هاشم صفی الدین در این حمله است. [شهید] این نبود

عاملان حادثه معدن طبس باید با گیوتین اعدام شوند
علی رضا منادی رئیس کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی گفت: عاملان حادثه کار در معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند تا برای دیگران الگو باشد.

محسن رضایی: اسرائیل ممکن است به ایران حمله کند
سرلشکر محسن رضایی در واکنش به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به دولت های مقاومت توصیه کرد برای توقف ماشین جنگی باند جنایتکار نتانیاهو سریعا تصمیم بگیرند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت:

پیام رهبر انقلاب درباره حوادث لبنان
معظم له در خصوص حوادث اخیر لبنان تصریح کردند: جنایتکاران صهیونیست باید بدانند که کوچکتر از آن هستند که به ساختار مستحکم حزب الله لبنان آسیب جدی وارد کنند. همه نیروهای مقاومت در منطقه از حزب الله حمایت و پشتیبانی می کنند. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت به رهبری حزب الله سرافراز رقم خواهند زد. مردم لبنان فراموش نکرده اند که روزی سربازان رژیم غاصب بیروت را زیر پای خود گذاشتند. حزب الله کسی است که پای آنها را قطع کرد و لبنان را عزیز و سرافراز کرد. – هم لبنان از متجاوز، دشمن خبیث و روسیه پشیمان خواهد شد. این وظیفه همه مسلمانان است که با سربلندی در کنار مردم لبنان و حزب الله با امکانات و کمک های خود در مقابله با رژیم غاصب، ظالم و شرور بایستند.

واشنگتن پست مدعی شد: اسرائیل آماده حمله زمینی به لبنان است
واشنگتن پست در خبری نوشت: نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان می گویند برای حمله زمینی به لبنان آماده هستند و تردد نظامی در بزرگراه های شمال اسرائیل و نزدیک مرز با لبنان افزایش یافته است. در همین حال رسانه ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی سه تیپ ذخیره را برای انجام ماموریت های عملیاتی فراخوانده است.

هواپیمای ایرانی به دلیل تهدید اسرائیل از فرودگاه بیروت باز می گردد
بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های لبنانی، ارتش رژیم صهیونیستی با هک کردن ارتباطات فرودگاه بیروت نسبت به ورود هواپیماهای ایرانی به لبنان هشدار داد. پس از آن وزیر حمل و نقل لبنان به فرودگاه بیروت دستور داد تا از ورود هواپیمای ایرانی به لبنان جلوگیری کند.

پروازهای خطوط هوایی ایران به بیروت لغو شد
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد فرودگاه رفیق حریری بیروت در لبنان تا اطلاع ثانوی لغو شده است. وی افزود: در صورت راه اندازی مجدد پروازها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

ترور جانشین فرمانده انتظامی سیب و سوران سیستان و بلوچستان
مرکز رسانه فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از شهادت ابوالقاسم بری، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان های سیب و سوران خبر داد. این اطلاعیه می افزاید: با توجه به اینکه این ترور ناجوانمردانه در داخل مغازه یکی از شهروندان رخ داده است، صاحب مغازه نیز قبل از رسیدن به مرکز درمانی بر اثر جراحت شدید جان خود را از دست داده است.

“معلمان طبقه بندی نشده” دسته بندی می شوند.
علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تعدادی از معلمان که به دلایلی رتبه آنها اعطا نشد هفته گذشته دستور دادیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *