معرفی سریال مستوران | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: مستوران

سال انتشار: 1401

ژانر: رئالیسم جادویی، درام

بر اساس: داستان ها و افسانه های کهن ایرانی

نویسنده:

فائزه یارمحمدی
یزدان کاظمی
محمد حنیف (فصل 2)

خروج:

سید جمال سید حاتمی
مسعود ابرار
سید علی هاشمی (فصل 2)

تعداد قسمت ها: 26

بازیگران:

حمیدرضا آذرنگ
نازنین فراهانی
بیژن بانسخه
رویای میرالامی
محیا الدهقانی
مزدک رستمی
رسول نقوی
الهام جعفرنژاد
علی دهکردی
مسعود ابرار
میدان Squee
آقای نجفی
عیسی یوسف پور
علی اصغر کردبش
صفا آقاجانی
الهه بنده
حمیدرضا، معدنچی
حامد محمودی
ریحان جامد
صدر علی آل محمدی
سینا نجات نعمت
مهدیار شیست

خلاصه سریال

این سریال مجموعه ای ماجرایی از داستان های کهن ایرانی مانند هزار و یک شب، کشکول، گلستان و شاهنامه است که در جایی از ایران حدود پانصد سال پیش، در شهری به نام مستوران می گذرد.

فصل اول

فصل اول سریال مستوران داستانی کهن از افسانه های دوران صفویه و غزنویان را روایت می کند. داستانی که در آن کودکی در شرایطی مرموز به دلیل حمله یک قبیله بربر دزدیده می شود و مادرش داغدار می شود. او به دنبال راهی برای پس گرفتن فرزندش به هر قیمتی است، اما موانع زیادی بر سر راه او وجود خواهد داشت.

فصل دو

بیست سال پس از ماجراهای فصل اول سریال مستوران، لطف علی در سیزدهم فروردین ماه می تواند با ماهمونیر، دختر حاکم مستوران آشنا شود. این دیدار آغاز یک عشق زیبا و پرماجرا است. غافل از اینکه دختری از کودکی در انتظار اوست و از سوی دیگر مردی قوی آرزوی رسیدن به ماهمونیر را دارد…

او در سریال مستوران نقش حمیدرضا آذرنگ را بازی کرد

در مورد سریال

داستان سریال مستوران اقتباسی آزاد از اساطیر ایران باستان است. منابع زیادی از داستان ها و افسانه های کهن ایرانی به سراغ فیلمنامه سریال مستوران آمده اند تا فیلمنامه این سریال را غنی کنند. نتیجه داستان اساساً راضی کننده قلب نیست. منابعی که سریال در تیتراژ پایانی فهرست می کند اساساً پتانسیل بیشتری نسبت به آنچه در سریال مستوران به تصویر کشیده شده است.

یکی از بزرگترین مشکلات مستوران [با کارگردانی مشترک سید جمال سید حاتمی و مسعود آب‌پرور] او با دیالوگ های عجیبی دست و پنجه نرم می کند که نه تنها تعادل ندارند، بلکه اصلاً در سطح و مقیاس ادبیات پانصد سال پیش به نظر نمی رسند. دیالوگ های سریال مستوران بسیار پر پیچ و خم است. به عنوان مثال، شخصیت ها گاهی از ادبیات بسیار کهن صحبت می کنند و سپس با ادبیات روزمره امروزی بسیار نزدیک صحبت می کنند.

در کل، سریال مستوران عنوانی است که ارزش دیدن را دارد. اگرچه سریال در حد و اندازه یک سریال تاریخی حماسی به نظر نمی رسد، اما با وجود بودجه هنگفت، بازیگران زیاد، دکورهای عظیم و لباس های خیره کننده، در نهایت آنقدر بی ارزش نیست که شگفت انگیز نباشد. شاید با تغییرات روایی و بازیگری، مستوران به عنوان هیجان انگیزتری تبدیل شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *